Med roliga aktivitetskort lär barnen sig siffror och den numeriska ordningen upp till 10. Barnen förvandlas till detektiver och får använda ledtrådar för att placera brickorna på rätt plats. Innehåll: 1 handledning för lärare, 12 aktivitetskort, 2 spel och 1 bräde av trä. PVC-fri.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort. PVC-fri.
Denna aktivitet gör det möjligt för barn att träna på grunderna inom programmering. Genom aktivitetskortets rutnät ska barnen skapa banor från en given punkt till en given slutpunkt. Beroende på typ (och i vissa fall antalet) bitar som ska användas kommer barnen att utmanas med olika situationer och i olika svårighetsgrad. Barnen tränar på riktning, förståelse för distans, symboler och att hitta mellan olika punkter. Flera barn kan arbeta samtidigt med något av de 24 instruktionskorten, sitt eget magnetiska bräde och 23 magnetiska spelbitar. PVC-fri. Från 4 år och uppåt.
22 delar. En robot som lär ut tidiga kodningsfärdigheter genom fantasifull lek. Använd kodningsstaven för att få Skye att dansa, lysa upp m.m. Skye lär små barn grundläggande kodning, rumsliga begrepp, logik etc. Kräver 5 st AAA-batterier, ingår ej. PVC-fri. Från 4 år.
Stimulerande brädspel som lär barnen att programmera robotmusen runt på spelplattan för att plocka så många ostbitar som möjligt. Introducerar enkel kodning, logiskt tänkande och problemlösning. Innehåller vägledning på engelska. För 2-4 spelare. PVC-fri.Från 5 år.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort. PVC-fri.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
En stor hållbar träram och 40 träbrickor. 10 dubbelsidiga uppgiftskort i tålig plast, 2 kulor och en trälåda för förvaring. Material som tränar logiskt tänkande och problemlösningsförmåga. Kulan ska kunna ta sig från start till mål och barnen ska klura ut kulans väg och vilka brickor som behövs för att lösa uppgiften. Uppgiftskorten ger vägledning och facit. När kulans väg är utlagd blir det en samarbetsövning att få kulan att rulla från start till mål. Manual på engelska ingår. Mått träram: 31x31 cm, träbrickor: 5,5x5,5 cm, uppgiftskort: 13x10 cm, trälåda: 43,5x33,5x7,5 cm. Från 3 år.
Denna aktivitet gör det möjligt för barn att träna på grunderna inom programmering. Genom aktivitetskortets rutnät ska barnen skapa banor från en given punkt till en given slutpunkt. Beroende på typ (och i vissa fall antalet) bitar som ska användas kommer barnen att utmanas med olika situationer och i olika svårighetsgrad. Barnen tränar på riktning, förståelse för distans, symboler och att hitta mellan olika punkter. Flera barn kan arbeta samtidigt med något av de 24 instruktionskorten, sitt eget magnetiska bräde och 23 magnetiska spelbitar. PVC-fri. Från 4 år och uppåt.
937,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.