Fel

Ett oväntat fel har uppstått. Var god försök senare.

Bekräfta

Är du säker på att du vill radera?
Bästa kund, vid beställning under 200:- tillkommer en extra hanteringsavgift på 79:-

Välj JA för att gå vidare med din beställning. Välj NEJ gå tillbaka och komplettera din beställning eller för att spara ordern till senare tillfälle.

Tekniska problem

Just nu har vi tekniska problem med vår hemsida. Vänligen kontakta kundtjänst 0479-19900.

Det finstilta

Det finstilta
Här kan du läsa om våra köpvillkor - vilka garantier vi ger, våra priser, leveranser, transportskador etc.  

Garanti

Vi lämnar minst ett års garanti för material- och fabrikationsfel. Fakturan gäller som garantisedel så var noga med att spara den på ett säkert ställe.

Priser

Vårt sortiment är uteslutande till för våra kunder inom stat, kommun och företag. Katalogpriserna gäller ett år 1 januari till 31 december. Vi förbehåller oss dock rätten att priskompensera oss för omständigheter som Lekolar inte kan påverka (till exempel väsentligt förändrade råvarupriser eller valutaförändringar) samt för eventuella tryckfel. Därutöver tillkommer kampanjpriser under delar av året som redovisas dels i printat och utskickat material, dels på vår webbsida.

På nettopris lämnas ingen ytterligare rabatt. Moms, frakt och i förekommande fall transportförsäkring tillkommer på katalogens priser. För order som understiger 600 kronor, exklusive moms och frakt, debiterar vi en expeditionsavgift på 100 kronor.

Beställningar under 200 kronor expedieras inte.

Leverans

Normalt expedierar vi alla beställningar inom tre arbetsdagar. Under högsäsong kan dock leveranstiderna vara något längre. För möbler, lekplatsutrustning och beställningsvaror gäller en leveranstid på fyra till sex arbetsveckor.

Vara som är slut i lager, leveransbevakar och levererar vi fraktfritt så snart vi får hem den. För inventarier och beställningsvaror tillkommer dock alltid fraktkostnad. Restorder understigande ett värde av 100 kronor expedieras inte.

Sortiment

Av olika skäl tvingas vi ibland till mindre förändringar vad gäller mått och utförande på vissa produkter. En vara kan ta slut både hos oss och hos vår leverantör. I vissa fall kan vi då istället skicka en likvärdig eller bättre vara till samma pris. Om du inte är nöjd med denna, kan du efter kontakt med oss returnera den på vår bekostnad.

Betalning

Betalningstiden är 20 dagar från fakturadatum. Efter förfallodagen debiterar vi dröjsmålsränta samt lagstadgad påminnelseavgift. Faktura medföljer vid leverans. I undantagsfall tillämpar vi kontantförsäljning mot postförskott, kontokort eller efterkrav.

Transportskador

Var noga när du tar emot varorna! Kontrollera alltid att kartongerna är hela och oöppnade och att antalet kollin överensstämmer med vad som anges på fraktsedeln. Alla avvikelser måste du notera på chaufförens fraktsedel och därefter anmäla till transportföretaget.

Skador som du upptäcker efter leverans, måste du anmäla till transportföretaget omgående, dock senast 7 dagar efter leverans. Vid senare anmälan tar transportföretaget inte emot skadeanmälan och du får själv stå för kostnaderna.

Reklamationer

Anmäl reklamationer (ej transportskador – se ovan) till vår Kundtjänst senast 7 dagar efter att du fått dina varor. Vid eventuell retur av varor, kontaktar du Kundtjänst för fraktinformation och godkännande. Retur av felfria varor måste alltid godkännas av oss. Vid retur av felfritt gods krediteras dock aldrig mer än 75 % av fakturerat belopp – returfrakten tillkommer. Om du returnerar produkter, förpacka dem väl. Varor som skadats vid returfrakt kan inte krediteras.

Tänk på att alltid ange ordernummer och fakturanummer när du kontaktar oss angående reklamationer och returer. Då kan vi hjälpa dig på bästa sätt.

 

Följ oss i sociala medier!