Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Hopspots är ett interaktivt läromedel designat för att skapa inlärning genom rörelse. Via appar till Ipad, högtalare och trådlösa brickor, som reagerar på beröring, programmerar barnen sina egna spel. Med Hopspots kan man tillverka digital teknik, istället för att bara konsumera den passivt. Innehåller: 12 st brickor, 1 st ställning med Bluetoothenhet, högtalare och laddare för alla brickor, fri tillgång till Hopspots app inklusive alla spel och övningar.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Ett paket som hjälper till att flytta ut verksamheten. Framtaget tillsammans med en pedagog. Innehåller: 112894 Rugged robot, 74934 golvmarkeringar händer & fötter, 71832 golvmarkering pilar, 118604 Pingvinens kodningsstenar, 118605, Pingvinens aktivitetskort och 124579-38 förvaringskorg grön. Förflytta korgen enkelt med hjälp av artikel 124580, Vagn till förvaringskorg.
Teknik kan vara hur enkel och rolig som helst! Makey Makey passar alla åldrar och uppmuntrar elever att våga testa och använda sin fantasi. Byt ut tangentbordet och använd små skedar istället. Spela upp en melodi med hjälp av bananer. Innehåller: 1 Makey Makey, 1 USB-kabel, 7 krokodilklämmor (till kontakterna på framsidan), 6 kopplingstrådar (till kontakterna på baksidan) och instruktionsblad på engelska. Om blyerts används som ledare rekommenderas mjuka pennor med hög grafithalt, gärna 2B. PVC-fri.
Osmo Genius Kit består av fem spel som laddas ner som appar från App Store och ger underhållning som räcker länge. Installera bara appen, placera en iPad i stativet, montera medföljande reflektor och allt är klart att använda! Innehåller Numbers - praktiska lekar med siffror, Masterpiece - förbättra dina ritfärdigheter, Words – skoj med ord i pusselform, Tangram – Tangram-pussel med digital upplevelse och Newton – fysik möter kreativ problemlösning. OBS! Alla spel har menyer och instruktioner på svenska, norska och danska! Endast spelet Words kräver (och lär ut) engelska språkkunskaper. Osmo Genius Kit kräver iPad (medföljer ej). Av ABS, PET, TPR. Från 5 år och uppåt.
Fyra klassiska sagor i form av fina träfigurer. Sagofigurerna gör det möjligt för barnen att återberätta och spela upp historien under självstyrd ledning samt utforska andra versioner som de skapar själva. De kan även användas av pedagogen för att få mer liv i berättandet. Innehåll: Rödluvan, Tre små grisar, Tre bockarna Bruse och Guldlock. Förvaras i mjuk satinpåse som kan hängas på väggen. PVC-fri. Från 3 år.
234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
En kul, barnvänlig och robust golvrobot för barn. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Sensorer möjliggör interaktion med andra Bee-Bot och Blue-Bot. Funktion för ljudinspelning och -uppspelning. Mått: 12x10 cm. Höjd 7 cm. Uppladdningsbar. Från 3 år.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generation. Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
mTiny är en pedagogisk robot för förskolan och lågstadiet. Den styrs med läspennan som läser av programmeringsbrickorna och bygger på programmeringsspråket Scratch jr. Pusselplattorna blir tematiska kartor. Roboten kan också programmeras att utföra en serie av kommandon som längre förflyttningar, rörelser och animationer genom ljud och ljus. mTiny är skärmfri och behöver ingen dator eller lärplatta för att användas. mTiny har mer än 10 olika känslouttryck och 300 ljudeffekter. Detta gör det möjligt att arbeta med känslor och berättande. Grundläggande funktioner: riktningskommandon, ljud och ljus. Inbyggt batteri, uppladdningsbart. Material: PC, ABS, PP. PVC-fri.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
825,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.