Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Ett spel som tränar hjärnans alla olika delar och våra olika intelligenser. Spelet är indelat i 8 olika kategorier med uppgiftskort som alla samtidigt ska titta på och försöka lösa uppgiften snabbast. Den första som vinner 4 hjärnbitar och löser sitt hjärnpussel har vunnit. Tränar minne, slutledningsförmåga, snabbhet, logiskt tänkande och det taktila sinnet. För 2-6 spelare. Speltid ca 15 min. Från ca 8 år.
Ett snabbt kortspel där deltagarna blandar spelglädje med grundläggande träning i att lära sig talkamraterna i addition inom talområdet 0–10. Spelet går i korthet ut på att samla på sig så många poäng som möjligt genom att hitta matchande par. 2–4 spelare. PVC-fri. Lämpligt från 7 år.
Ett underhållande spel där deltagarna blandar spelglädje med träning i huvudräkning inom talområdet 0–100, i främst räknesätten addition och subtraktion. Spelet går i korthet ut på att nå 100 (eller 0 om ett "Tvärtom-kort" är utspelat), genom att spela ut sina kort från handen. 2–8 spelare. PVC-fri. Lämpligt från 8 år.
Efter en lång båtfärd har skattletarna nått land och är redo att börja leta efter skatter. Vem skapar den bästa vägen genom djungeln? Alla får samma antal brickor och det gäller att vara smart med hur man placerar dem på sitt spelbräde för att bli först att hitta de mest värdefulla skatterna. För 2-4 spelare. PVC-fri. Från 8 år.
Rush Hour är ett roligt, taktiskt och klurigt spel för 2 spelare. Välj ett kort och placera fordonen som kortet visar. Försök sedan att flytta bilarna för att få ut din bil före din motspelare. Utvecklar förmågorna strategi och planering. Innehåller 32 olika utmaningar. För 2 spelare. PVC-fri. Från ca 8 år.
I Codenames spelar två lag mot varandra. Varje lag väljer en Spionmästare. Framför alla spelare finns 25 ord upplagda. Vissa ord tillhör till det ena laget och några det andra laget. Bara Spionmästaren vet vilka ord som tillhör vilket lag. Spionmästaren ska nu komma på en ledtråd som består av ett ord och ett nummer. Numret säger hur många av de 25 upplagda orden som ledtråden refererar till. Speltid ca 15 min. PVC-fri. Från ca 10 år.
24 delar och en förvaringspåse. Använd det taktila och visuella sinnet samt träna minnet med det här naturligt vackra memoryspelet. PVC-fri. Från 3 år.
Ett bräde som man kan ha på väggen eller liggande på bordet. 6 olika metallås. Bakom varje lås döljer sig bilder på gårdens tema. Täck över bilderna i luckorna med papper så fungerar brädet också bra med våra teckenkort (artnr 113404). Lägg ett teckenkort bakom luckan och träna begrepp och tecken samtidigt som du tränar motoriken. Brädets mått är: 44x44x3 cm. Lås och haspar av metall. PVC-fri. Rek. från ca 3 år.
Stort känselpussel med motiv av 8 st olika bondgårdsdjur. Alla djur har olika ytstruktur som barnen kan lägga på rätt plats inuti pusslet och sedan upptäcka med känseln. Bitar av kraftig kartong. PVC-fri. Från 3 år.
Ett taktilt spel som kan spelas på olika vis. Målet är att stimulera det taktila och visuella sinnet. Stick in handen i påsen, känn på formen och lägg den på rätt plats. PVC-fri. Från 4 år.
Färgglada brickor med tydlig taktil struktur ger en spännande utmaning i att hitta rätt bit till sitt kort. Försök hitta två matchande bitar i påsen, men bara genom att känna. Förklara hur ytan känns och utveckla språket. Innehåller 20 bitar med 5 olika ytor och 10 aktivitetskort. Mått: ca 5 cm. PVC-fri.
452,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.