Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Hopspots är ett interaktivt läromedel designat för att skapa inlärning genom rörelse. Via appar till Ipad, högtalare och trådlösa brickor, som reagerar på beröring, programmerar barnen sina egna spel. Med Hopspots kan man tillverka digital teknik, istället för att bara konsumera den passivt. Innehåller: 12 st brickor, 1 st ställning med Bluetoothenhet, högtalare och laddare för alla brickor, fri tillgång till Hopspots app inklusive alla spel och övningar.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Ett paket som hjälper till att flytta ut verksamheten. Framtaget tillsammans med en pedagog. Innehåller: 112894 Rugged robot, 74934 golvmarkeringar händer & fötter, 71832 golvmarkering pilar, 118604 Pingvinens kodningsstenar, 118605, Pingvinens aktivitetskort och 124579-38 förvaringskorg grön. Förflytta korgen enkelt med hjälp av artikel 124580, Vagn till förvaringskorg.
Osmo Genius Kit består av fem spel som laddas ner som appar från App Store och ger underhållning som räcker länge. Installera bara appen, placera en iPad i stativet, montera medföljande reflektor och allt är klart att använda! Innehåller Numbers - praktiska lekar med siffror, Masterpiece - förbättra dina ritfärdigheter, Words – skoj med ord i pusselform, Tangram – Tangram-pussel med digital upplevelse och Newton – fysik möter kreativ problemlösning. OBS! Alla spel har menyer och instruktioner på svenska, norska och danska! Endast spelet Words kräver (och lär ut) engelska språkkunskaper. Osmo Genius Kit kräver iPad (medföljer ej). Av ABS, PET, TPR. Från 5 år och uppåt.
Teknik kan vara hur enkel och rolig som helst! Makey Makey passar alla åldrar och uppmuntrar elever att våga testa och använda sin fantasi. Byt ut tangentbordet och använd små skedar istället. Spela upp en melodi med hjälp av bananer. Innehåller: 1 Makey Makey, 1 USB-kabel, 7 krokodilklämmor (till kontakterna på framsidan), 6 kopplingstrådar (till kontakterna på baksidan) och instruktionsblad på engelska. Om blyerts används som ledare rekommenderas mjuka pennor med hög grafithalt, gärna 2B. PVC-fri.
Fyra klassiska sagor i form av fina träfigurer. Sagofigurerna gör det möjligt för barnen att återberätta och spela upp historien under självstyrd ledning samt utforska andra versioner som de skapar själva. De kan även användas av pedagogen för att få mer liv i berättandet. Innehåll: Rödluvan, Tre små grisar, Tre bockarna Bruse och Guldlock. Förvaras i mjuk satinpåse som kan hängas på väggen. PVC-fri. Från 3 år.
Stimulerande brädspel som lär barnen att programmera robotmusen runt på spelplattan för att plocka så många ostbitar som möjligt. Introducerar enkel kodning, logiskt tänkande och problemlösning. Innehåller vägledning på engelska. För 2-4 spelare. PVC-fri.Från 5 år.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort. PVC-fri.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
Ett roligt spel med utmaningar som lär barnen de grundläggande stegen inom kodning genom att följa instruktioner, koda och följa mönster. Spelet har två svårighetsgrader, instruktioner med 6 steg och instruktioner med 9 steg. För 2 spelare, men flera barn kan också samarbeta om att lösa uppgifterna. Följande språk finns i spelet: : franska, engelska, tyska, spanska, nederländska och portugisiska. PVC-fri. Från 3 år.
Denna aktivitet gör det möjligt för barn att träna på grunderna inom programmering. Genom aktivitetskortets rutnät ska barnen skapa banor från en given punkt till en given slutpunkt. Beroende på typ (och i vissa fall antalet) bitar som ska användas kommer barnen att utmanas med olika situationer och i olika svårighetsgrad. Barnen tränar på riktning, förståelse för distans, symboler och att hitta mellan olika punkter. Flera barn kan arbeta samtidigt med något av de 24 instruktionskorten, sitt eget magnetiska bräde och 23 magnetiska spelbitar. PVC-fri. Från 4 år och uppåt.
937,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.