Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
Ett paket som hjälper till att flytta ut verksamheten. Framtaget tillsammans med en pedagog. Innehåller: 112894 Rugged robot, 74934 golvmarkeringar händer & fötter, 71832 golvmarkering pilar, 118604 Pingvinens kodningsstenar, 118605, Pingvinens aktivitetskort och 124579-38 förvaringskorg grön. Förflytta korgen enkelt med hjälp av artikel 124580, Vagn till förvaringskorg.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Programmerbar terrängbil för inom- och utomhusbruk. Programmeras med knappar som sitter ovanpå, eller från surfplatta/dator. En sensor känner av hinder och gör så att roboten backar och roterar 45°. Memorerar över 250 steg och 3 hastigheter. Fungerar även med Blue-Bot Tactile reader. Uppladdningsbart batteri. Kompatibel med Android (min 5.0) och iPhone (min iOS 8.0). Från 3 år.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort. PVC-fri.
528 delar. LEGO® Education SPIKE™ Prime Set är ett verktyg för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 4-8. LEGO byggdelar kombineras med lättanvänd hårdvara och ett intuitivt programmeringsspråk med dra-och-släpp-funktion, vilket bygger på Scratch. Eleverna får lära sig att tänka kritiskt och lösa problem. Den programmerbara hubben är en avancerad, men lättanvänd enhet som har 6 in-/utdataportar, en panel med 5x5-lampor, Bluetooth-anslutning, en högtalare, ett 6-axlat gyroskop och ett laddningsbart batteri. Innehåller även motorer och sensorer som tillsammans med LEGO byggdelar låter eleverna bygga robotar och andra interaktiva modeller. Förvaringslåda och 2 set sorteringsbrickor ingår. Innehåller även kom igång-material, en app med enhetsplaneringar och webbaserade lektionsplaneringar. Material: ABS. PVC-fri. Från 10 år.
Ett paket som hjälper till att flytta ut verksamheten. Framtaget tillsammans med en pedagog. Innehåller: 112894 Rugged robot, 74934 golvmarkeringar händer & fötter, 71832 golvmarkering pilar, 118604 Pingvinens kodningsstenar, 118605, Pingvinens aktivitetskort och 124579-38 förvaringskorg grön. Förflytta korgen enkelt med hjälp av artikel 124580, Vagn till förvaringskorg.
Hopspots är ett interaktivt läromedel designat för att skapa inlärning genom rörelse. Via appar till Ipad, högtalare och trådlösa brickor, som reagerar på beröring, programmerar barnen sina egna spel. Med Hopspots kan man tillverka digital teknik, istället för att bara konsumera den passivt. Innehåller: 12 st brickor, 1 st ställning med Bluetoothenhet, högtalare och laddare för alla brickor, fri tillgång till Hopspots app inklusive alla spel och övningar.
234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
LEGO® Education SPIKE™ Prime och Expansionsset är ett verktyg för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 6-8. Ge dig in i robottekniktävlingarnas spännande värld genom LEGO byggdelar i kombination med lättanvänd hårdvara och ett intuitivt programmeringsspråk. Eleverna får lära sig att tänka kritiskt och lösa problem. Den programmerbara hubben är en avancerad men lättanvänd enhet som har 6 in-/utdataportar, en panel med 5x5-lampor, Bluetooth-anslutning, en högtalare, ett 6-axlat gyroskop och ett laddningsbart batteri. Innehåller även motorer och sensorer som tillsammans med LEGO byggdelar så som stora hjul, innerkuggkransar, en färgsensor och en stor vinkelmotor, låter eleverna bygga robotar och andra interaktiva modeller. Innehåller 10 fp LEGO® Education SPIKE™ Prime och 10 fp Expansionsset. Innehåller även kom igång-material, en app med enhetsplaneringar och webbaserade lektionsplaneringar. Material: ABS. PVC-fri.
62.225,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.