Ett oväntat fel har uppstått. Var god försök senare.

Bekräfta

Är du säker på att du vill radera?
Är du säker på att du vill radera?
Bästa kund, vid beställning under 200:- tillkommer en extra hanteringsavgift på 79:-

Välj JA för att gå vidare med din beställning. Välj NEJ gå tillbaka och komplettera din beställning eller för att spara ordern till senare tillfälle.
Du gjorde en kopia av listan \"{0}\". Den heter \"{1}\".

Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.

Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.


Programmering för förskolan

Här hittar du programmeringsprodukter som passar perfekt för barn i förskolan. Produkter som är enkla att introducera för att öka den digitala kompetensen och lära ut kodning till de yngsta. 

Kom igång med programmering och datalogiskt tänkande genom att exempelvis utgå från roboten Blue-Bot. Genom att ställa hypoteser och arbeta med problemlösning lär sig barnen förstå den digitala världen de lever och verkar i.

  • Makeblock mTiny Discover Kit

    Makeblock mTiny Discover Kit

    Art.nr: 125024
    mTiny är en pedagogisk robot för förskolan och lågstadiet. Den styrs med läspennan som läser av programmeringsbrickorna och bygger på programmeringsspråket Scratch jr. Pusselplattorna blir tematiska kartor. Roboten kan också programmeras att utföra en serie av kommandon som längre förflyttningar, rörelser och animationer genom ljud och ljus. mTiny är skärmfri och behöver ingen dator eller lärplatta för att användas. mTiny har mer än 10 olika känslouttryck och 300 ljudeffekter. Detta gör det möjligt att arbeta med känslor och berättande. Grundläggande funktioner: riktningskommandon, ljud och ljus. Inbyggt batteri, uppladdningsbart. Material: PC, ABS, PP. PVC-fri.
    3.644,00 kr
  • Logik och kodning - Älvor

    Logik och kodning - Älvor

    Art.nr: 129404
    Med roliga aktivitetskort lär barnen sig siffror och den numeriska ordningen upp till 10. Barnen förvandlas till detektiver och får använda ledtrådar för att placera brickorna på rätt plats. Innehåll: 1 handledning för lärare, 12 aktivitetskort, 2 spel och 1 bräde av trä. PVC-fri.
    819,00 kr
  • BRIO radiostyrd racecar

    BRIO radiostyrd racecar

    Art.nr: 12496
    En snygg racerbil i klassisk BRIO-design med en fjärrkontroll som gör det enkelt för de yngre barnen att styra bilen. Barnet kan bygga upp sin motorik och skapa förståelse för orsak och verkan på ett roligt sätt. 7 st AA-batteri krävs, ingår ej. PVC-fri. Från 2 år.
    1.073,00 kr
  • Rolf Originals - Coding in pixels

    Rolf Originals - Coding in pixels

    Art.nr: 130511
    Coding in pixels lär barnen teckning i form av pixlar. Spelet baseras på principerna för binärkod där koden tilldelar ett mönster av binära tal till varje figur. Varje siffra i rutornas uppgiftskort motsvarar antalet pixlar som skall läggas på spelbrädet för att se vilken pixelfigur som framträder. PVC-fri.
    3.186,00 kr
  • Rolf Essentials - Coding with steps

    Rolf Essentials - Coding with steps

    Art.nr: 130516
    Välj ett djur på spelbrädet och sedan vilken riktning djuret skall gå med hjälp av pilkorten. Låt sedan din motspelare lista ut kodsekvensen för att försöka hitta samma spelruta. När barn har lärt sig innebörden av pilar och riktning är Coding in steps ett naturligt steg i en introduktion till programmering i tidig ålder. PVC-fri.
    1.098,00 kr
  • Rolf Essentials - Pixel fun

    Rolf Essentials - Pixel fun

    Art.nr: 130518
    I Pixel fun lär sig barnen att upptäcka teckning med hjälp av pixlar. Spelet baseras på principerna för binärkod där koden tilldelar ett mönster av binära tal till varje figur. Varje siffra i rutornas uppgiftskort motsvarar antalet pixlar som skall läggas på spelbrädet för att se vilken pixelfigur som framträder. PVC-fri.
    1.566,00 kr
  • På rätt plats

    På rätt plats

    Art.nr: 129405
    Ett spel som utvecklar barnens observationsförmåga, logik samt rumsuppfattning genom att de får använda ledtrådar och tolka instruktioner för att bygga ett tåg. Arrangera vagnarna i rätt ordning med rätt djur, och vänd sedan på kortet för att se lösningen. Innehåll: 1 handledning för lärare, 11 magnetiska träblock i olika färger varav 1 lok, 5 vagnar och 5 djurfigurer samt 12 aktivitetskort.
    769,00 kr
  • Akvariet

    Akvariet

    Art.nr: 129406
    Placera fisken rätt i akvariet. Spel som lär barnen igenkännande genom att reproducera ett arrangemang av bitar utifrån en mall. Tränar även rumsmedvetenhet och förmågan att tyda instruktioner och förstå ledtrådar. Innehåller: 1 lärarhandledning, 12 aktivitetskort innehållandes 24 mallar 24x21 cm, 1 spelbräde i trä 24x21x0.9 cm och 2 spelplaner där varje spelplan innehåller 12 bitar i 3 olika former. PVC-fri.
    837,00 kr
  • Marbotic smarta siffror

    Marbotic smarta siffror

    Art.nr: 110934
    Ett innovativt pedagogiskt verktyg som lär ut räkning genom att barnen får göra och experimentera. Barnen interagerar med appen "10 fingrar" genom att sätta träsiffrorna direkt på surfplattan. Anpassat för barn i åldrarna 3-6 år. Fungerar med både iPad och Android. Innehåller 10 interaktiva siffror i trä. Surfplatta ingår ej.
    719,00 kr
  • Marbotic smarta bokstäver

    Marbotic smarta bokstäver

    Art.nr: 110935
    50 % rabatt avdragen, ej ytterligare rabatter.
    574,00 kr
  • Marbotic smarta former

    Marbotic smarta former

    Art.nr: 114404
    Ett innovativt pedagogiskt verktyg som hjälper barnen att träna minnet, sin observationsförmåga, slutledningsförmåga och kommunikation. Allt du behöver göra är att ladda ner de 4 gratisapparna. Barnen interagerar med apparna genom att sätta träformerna direkt på surfplattan. Anpassat för barn i åldrarna 3-6 år. Fungerar med iPad. Innehåller 8 interaktiva former i trä. (Surfplatta ingår ej).
    722,00 kr
  • Blue-Bot klasspaket

    Blue-Bot klasspaket

    Art.nr: 56619
    6 st/fp. Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
    10.388,00 kr
  • Bee-Bot klasspaket

    Bee-Bot klasspaket

    Art.nr: 56653
    6 st/fp. Bee-Bot är en kul, barnvänlig och robust barnrobot som programmeras med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar. En laddningsstation ingår där alla 6 robotarna kan laddas samtidigt. Från 3 år.
    7.575,00 kr
  • Blue-Bot och Bee-Bot - Matta bokstäverna a-z

    Blue-Bot och Bee-Bot - Matta bokstäverna a-z

    Art.nr: 56629
    Denna alfabetsmatta är ett utmärkt tillbehör när man vill kombinera läs- och skrivträning med programmering på ett lekfullt sätt. I rutfältet visas bokstäverna både som gemener och versaler. Av pvc, fri från ftalater. Från 3 år.
    748,00 kr
  • Blue-Bot och Bee-Bot - Matta sagovärld

    Blue-Bot och Bee-Bot - Matta sagovärld

    Art.nr: 56878
    En matta till Bee-Bot och Blue-Bot som tar barnen genom en förtrollad sagovärld. De programmerar sig genom välbekanta sagor såsom Guldlock och de tre björnarna, Jack och bönstjälken och De tre små grisarna. Från 3 år.
    603,00 kr
  • Blue-Bot och Bee-Bot - Rullvagn

    Blue-Bot och Bee-Bot - Rullvagn

    Art.nr: 112034
    Denna lättanvända släpvagn i trä är utmärkt för att integrera rollspel och hämtningsövningar vid arbete med Bee-Bot och Blue-Bot. Låt roboten bli en brevbärare som får hämta och lämna post eller varför inte förvandla kärran till en shoppingvagn! Roboten köpes separat. PVC-fri.
    374,00 kr
  • Blue-Bot och Bee-Bot - Matta, transparent

    Blue-Bot och Bee-Bot - Matta, transparent

    Art.nr: 56628
    En transparent matta med rutnät som kan skapa nya spännande banor för Bee-Bot och Blue-Bot. Den kan användas ovanpå andra mattor och planscher, eller till att designa egna programmeringsmattor. Mattan skapar stora möjligheter eftersom den kan anpassas till alla ämnen och uppgifter. Mått: 60x60 cm. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
    566,00 kr
  • Blue-Bot och Bee-Bot - Matta tallinje 0-20

    Blue-Bot och Bee-Bot - Matta tallinje 0-20

    Art.nr: 56630
    En tålig matta där barnen kan utforska siffror och antal i talområdet 0-10 med hjälp av sin Blue-Bot eller Bee-Bot. Öva t.ex. på sekvensträning och jämna och udda tal. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
    847,00 kr
  • Blue-Bot, paket med mattor

    Blue-Bot, paket med mattor

    Art.nr: 56618
    Ett set med 3 olika mattor med varierande utseende för Blue-Bot. Av PVC utan förbjudna ftalater. Blue-Bot säljes separat.
    1.840,00 kr
  • Koda din väg

    Koda din väg

    Art.nr: 112642
    Ett roligt spel med utmaningar som lär barnen de grundläggande stegen inom kodning genom att följa instruktioner, koda och följa mönster. Spelet har två svårighetsgrader, instruktioner med 6 steg och instruktioner med 9 steg. För 2 spelare, men flera barn kan också samarbeta om att lösa uppgifterna. Följande språk finns i spelet: : franska, engelska, tyska, spanska, nederländska och portugisiska. PVC-fri. Från 3 år.
    945,00 kr
  • LEGO® Education DUPLO® Kodningsexpressen

    LEGO® Education DUPLO® Kodningsexpressen

    Art.nr: 15258
    234 delar. Ett DUPLO-tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljud, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Material: ABS. PVC-fri. Ålder 2-5 år.
    5.149,00 kr
  • BRIO Code & Go Bumblebee

    BRIO Code & Go Bumblebee

    Art.nr: 118879
    Lek och lär med det söta biet som smidigt följer barnens inprogrammerade rörelsekommandon. Produkten erbjuder små barn en tidig introduktion till programmering och STEM. Lekfulla ljud- och ljuseffekter hjälper barnen att hålla sig fokuserade för att utforska mera. Kräver 4 st starka alkaliska AAA-batterier (uppladdningsbara fungerar inte) ingår ej. PVC-fri. Från 2 år.
    629,00 kr
  • Sphero Nubby cover till BOLT blå

    Sphero Nubby cover till BOLT blå

    Art.nr: 113432
    Ett skydd för Sphero BOLT som gör att du kan köra i lite tuffare terräng, t.ex. i grus, på betong eller i vatten.
    250,00 kr
  • Ozobot märkpennor olika färger

    Ozobot märkpennor olika färger

    Art.nr: 56667
    Färgpennor för Ozobot. Styr roboten med OzoCodes genom att enkelt dra linjer och färgsegment. Linjerna kan ritas på vanligt papper.
    270,00 kr
  • Cubetto

    Cubetto

    Art.nr: 56621
    50 % rabatt avdragen, ej ytterligare rabatter.
    2.153,00 kr
  • Rugged robot

    Rugged robot

    Art.nr: 112894
    Programmerbar terrängbil för inom- och utomhusbruk. Programmeras med knappar som sitter ovanpå, eller från surfplatta/dator. En sensor känner av hinder och gör så att roboten backar och roterar 45°. Memorerar över 250 steg och 3 hastigheter. Fungerar även med Blue-Bot Tactile reader. Uppladdningsbart batteri. Kompatibel med Android (min 5.0) och iPhone (min iOS 8.0). Från 3 år.
    3.233,00 kr
  • Robotmus aktivitetspaket

    Robotmus aktivitetspaket

    Art.nr: 56625
    En golvrobot som passar när man vill börja med enkel programmering. Robotmusen kan följa banan som ingår och försöka undvika de hinder som är uppsatta längs vägen, men man kan också bygga egna banor. Genom knapptryckningar på robotens ovansida programmeras färdvägen. Det ingår 30 kodkort som hjälper barnen att hålla reda på varje steg i en sekvens. Setet innehåller en robotmus, 16 labyrintdelar som sätts ihop till en större bana, 3 tunnlar, 1 ostbit och 22 labyrintväggar att skapa hinder med. Kräver 3 st AAA-batterier, ingår ej. Från 3 år.
    1.260,00 kr
  • Botley The Coding Robot

    Botley The Coding Robot

    Art.nr: 56855
    45 delar. Botley är en robot som på ett enkelt sätt tränar programmering med eleverna. Botley är skärmfri och programmeras med hjälp av knapparna på ryggen, eller med hjälp av den medföljande fjärrkontrollen. Botley kan låta och har bland annat sensorer för avstånd och för att följa linjer. Innehåller: 1 robot, 1 fjärrkontroll, avtagbara robotarmar och 42 kodningskort.
    1.663,00 kr
  • Makey makey

    Makey makey

    Art.nr: 56659
    Teknik kan vara hur enkel och rolig som helst! Makey Makey passar alla åldrar och uppmuntrar elever att våga testa och använda sin fantasi. Byt ut tangentbordet och använd små skedar istället. Spela upp en melodi med hjälp av bananer. Innehåller: 1 Makey Makey, 1 USB-kabel, 7 krokodilklämmor (till kontakterna på framsidan), 6 kopplingstrådar (till kontakterna på baksidan) och instruktionsblad på engelska. Om blyerts används som ledare rekommenderas mjuka pennor med hög grafithalt, gärna 2B. PVC-fri.
    1.041,00 kr
  • Dash

    Dash

    Art.nr: 110925
    Dash kan köra omkring och göra massa roliga saker. Den har inbyggda högtalare, styrbara lysdioder som ändrar färg, sensorer som kan få roboten att undvika hinder m.m. Programmeringen sker på läsplattan och all kommunikation går via Bluetooth.
    3.673,00 kr
  • ROOT Rt1

    ROOT Rt1

    Art.nr: 121090
    Root 01 har skapats för att utveckla elevers nyfikenhet och praktiska färdigheter inom teknik och programmering. Den reagerar på hinder, ljus, färg och ljud samt kan programmeras att köra, rita, spela musik, klättra på whiteboards m.m. Programmeras på dator eller surfplatta med grafisk, block- eller textbaserad programmering. Root 01 kan autogenerera kod från en nivå till en annan. Programmera på nivå 1 genom bilder och grafik och se hur det ser ut i kodtext på nivå 3. Passar från 4 år upp till ca 13 år. Av ABS, PC, POM.
    3.457,00 kr
  • Aktiv programmering

    Aktiv programmering

    Art.nr: 56624
    50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
    825,00 kr
  • Pingvinens förberedande kodningsset

    Pingvinens förberedande kodningsset

    Art.nr: 118603
    Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
    881,00 kr
Glömt lösenord?

Vill du bli kund hos oss?

Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.

Registrera mig

Återställ lösenord

Ange din e-post så skickar vi dig ett meddelande med en länk för att välja nytt lösenord.