På grund av systemuppdateringar kan det idag förekomma problem med att se vissa produkter på vår webbshop. Vi ber om ursäkt för detta och ber dig kontakta kundtjanst@lekolar.se för frågor och beställningar.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generations skapare. Den är liten och kan användas via en dator, lärplatta eller på ett vanligt papper. Väck dina STEM- och STEAM-lektioner till liv med 18 Evo robotar, flera olika verktyg och två olika sätt att koda. Innehåller 18 Evo robotar, 3 st 6-portars laddstationer, 18 st 4-pack märkpennor i olika färger, lärarhandledning, aktivitetskort, posters, förvaringsbox och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Strawbees är ett prisbelönt byggsystem som blandar innovation, kreativitet och design för alla åldrar. Materialet går att böja och bända hur som helst och man kan hela tiden förbättra och förstärka sitt bygge. Stimulerar fantasin och uppmuntrar experimentlusten. Innehåller idéer till lärarledda lektioner och 90 byggidéer. Ca 4200 delar med bl.a. 100 utmaningskort, 2 posters, byggmaterial. Av PP. Från 3 år.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. Från ca 5 år.
226 delar. Quirkbot är en liten figur som kan programmeras att utföra mängder av olika saker i stigande svårighetsgrad. Det går också enkelt och snabbt att justera sin kodning för att nå det resultat man önskar. Använd tillsammans med Strawbees, motorer, lysdioder och sensorer för att göra egna varelser. Det är ett roligt och enkelt sätt att utforska programmering, elektronik och mekanik. Engelsk handledning ingår. Många tips och idéer finns att ladda ner på Strawbees hemsida. Från 8 år.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
Hopspots är ett interaktivt läromedel designat för att skapa inlärning genom rörelse. Via appar till Ipad, högtalare och trådlösa brickor, som reagerar på beröring, programmerar barnen sina egna spel. Med Hopspots kan man tillverka digital teknik, istället för att bara konsumera den passivt. Innehåller: 12 st brickor, 1 st ställning med Bluetoothenhet, högtalare och laddare för alla brickor, fri tillgång till Hopspots app inklusive alla spel och övningar.
Med SAM Labs bygger eleverna sina egna projekt, uppfinningar och spel med hjälp av elektroniska block. Blocken är allt från LED-lampor och motorer till rörelse- och ljussensorer, och ansluts via Bluetooth till en surfplatta eller dator. De programmeras sedan via ett flödesbaserat, grafiskt program eller via grafisk blockprogrammering. SAM Labs kan byggas ihop med LEGO och kan via programmet också integreras med internet via t.ex. Facebook. Classroom Kit är lämpligt för 9-10 elever. Innehåller: 47 st elektroniska block, 20 st hjul, 10 st bil chassin, 10 st chassi till kontroller, 10 st rullkulor, 50 st olika kontakter till LEGO, 10 st Bluetooth-donglar, 10 st Multi Micro USB kablar. Lämpligt från 7 år.
Med det här setet och tillhörande app bygger man spännande projekt, spel och uppfinningar. Lär dig morsekod, skapa elektronisk musik, skydda dina ägodelar med ett larm m.m. Innehåller 4 uppladdningsbara delar: 1 ljussensor, 1 buzzer, 1 rörelsesensor och 1 elmotor samt USB-sladd, bluetooth 4.0-dongel och en motordel. Delarna programmeras via dator eller via app (iOS och Android). Detaljerad bruksanvisning medföljer. Från 7 år.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generation. Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generations skapare. Den är liten och kan användas via en dator, lärplatta eller på ett vanligt papper. Väck dina STEM- och STEAM-lektioner till liv med 12 Evorobotar, flera olika verktyg och två olika sätt att koda. Innehåller 12 Evorobotar, 12 Ozoskal, 2 st 6-portars laddstationer, 12 st 4-pack märkpennor i olika färger, lärarhandledning, aktivitetskort, posters, förvaringskort, bowlingutmaning med käglor och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Makeblock Neuron Creative Lab 2.0 Kit består av 30 programmeringsbara elektroniska moduler, såsom LED-display, kamera, ultraljudssensor och motor. Eleverna kan skapa sina egna prylar, verktyg och leksaker genom att koppla ihop modulerna och ansluta dem via Bluetooth (4.0+) till en programmeringsapp. I Neuron-appen (Android & IOS) används flödesbaserad programmering och i appen mBlock blockprogrammering. Neurons är kompatibel med Makeblock Codey Rocky (art nr: 123577). App/programvara: Neuron (Android 6.0+ och IOS 10.0+), mBlock 5 till Android (6.0+), IOS (10.0+), PC (Win7 eller Win10) och Mac (macOS 10.12+) och Webb-baserad Editor.
Tillbehörspaket till mBot Explorer med fokus på ljud och ljus. Bygg ut din mBot till en ljussökande robot, en skorpion eller en röstaktiverad skrivbordslampa.