På grund av systemuppdateringar kan det idag förekomma problem med att se vissa produkter på vår webbshop. Vi ber om ursäkt för detta och ber dig kontakta kundtjanst@lekolar.se för frågor och beställningar.
Osmo Genius Kit består av fem spel som laddas ner som appar från App Store och ger underhållning som räcker länge. Installera bara appen, placera en iPad i stativet, montera medföljande reflektor och allt är klart att använda! Innehåller Numbers - praktiska lekar med siffror, Masterpiece - förbättra dina ritfärdigheter, Words – skoj med ord i pusselform, Tangram – Tangram-pussel med digital upplevelse och Newton – fysik möter kreativ problemlösning. OBS! Alla spel har menyer och instruktioner på svenska, norska och danska! Endast spelet Words kräver (och lär ut) engelska språkkunskaper. Osmo Genius Kit kräver iPad (medföljer ej). Av ABS, PET, TPR. Från 5 år och uppåt.
Blue-Bot Tactile reader är ett unikt och alternativt sätt att programmera din Blue-Bot. Lägg brickorna i en rad för att skapa en instruktionssekvens, tryck på "go" och se hur Blue-Boten utför kommandona. Ett mycket enkelt och tydligt sätt att lära sig programmering på. Tryck på anslut på läsaren och vänta tills Blue-Botens ögon blir blåa för att visa att den är ansluten! Innehåller 25 brickor. Uppladdningsbar. Från 3 år och uppåt.
En transparent matta med rutnät som kan skapa nya spännande banor för Bee-Bot och Blue-Bot. Den kan användas ovanpå andra mattor och planscher, eller till att designa egna programmeringsmattor. Mattan skapar stora möjligheter eftersom den kan anpassas till alla ämnen och uppgifter. Mått: 60x60 cm. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
Låt eleverna skapa sin egen Bee-Botmatta genom att lägga in egna bilder och ritningar. Skapa egna kort för att återberätta en favorithistoria eller arbeta ämnesövergripande. Programmera sedan Bee-Bot eller Blue-Bot för att resa genom elevernas värld. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
Coding Starter Kit för åldrarna 5–10 år bygger upp kodningsfärdigheter successivt med 3 praktiska inlärningsspel. Börja äventyret i Coding Awbie, skapa musik med Coding Jam, och visa sedan upp dina färdigheter i Coding Duo. Nybörjare kan börja med spel som är inriktade på problemlösning och gå vidare till sekvensering och loopning. Innehåller 31 konkreta kodblockuppsättningar, 1 Osmo Base för iPad, 3 kodningsspel samt stapelbar förvaring. Av ABS, TPR.
Tillbehör till Blue-Bot och Bee-Bot. Rutnät/matta som ligger plant och platt på golvet. Innehåller 24 roliga programmeringsuppdrag på svenska som passar de äldre barnen på förskolan. Mattan är PVC-fri.
En iPad med Osmo-tekniken "ser" den verkliga världen, t.ex. skrift, ritningar och andra skapelser som barn gör framför skärmen, och svarar direkt med återkoppling och skoj på skärmen. Innehåller bas och spegel, de 3 kreativa spelen Masterpiece, Monster och Newton, whiteboard, sex whiteboardpennor och sudd med integrerat pennfack. Obs! Osmo Creative Kit kräver iPad (medföljer ej). Från 5 år och uppåt.
Dessa Blue-/Bee-Botmattor är tillverkade i PET och är därför helt PVC-fria. Mattorna levereras i ark om fyra samt ligger plant och jämnt på golvet vilket gör att både Blue-Bot och Bee-Bot kan förflytta sig lätt. De är helt transparenta för att ge utrymme för den egna kreativiteten och skapar många nya möjligheter. Låt till exempel eleverna rita egna världar och placera den transparenta mattan ovanpå.
Ett innovativt spel som kombinerar klassiskt sök-och-hitta-spel med digitalt skoj. Driv egen detektivbyrå och res till 6 berömda städer, undersök hundratals ledtrådar med förstoringsglas samt lär dig om geografi och kulturer över hela världen. Spelet tränar även kritiskt tänkande och observationsförmåga. Kräver Osmo Base & Reflector från ett Starter Kit och är kompatibel med följande iPad 2, iPad 3–7: Generation, iPad Mini 2–6, iPad Air 2&3, iPad Pro 9,7 och 10,5 tum. Innehåller 8 kartor, 1 karthållare och 1 förstoringsglas.
Programmerbar robot med flera avancerade, elektroniska moduler. Bluetooth, WiFi och USB. Den är integrerad med avancerad teknologi som AI och IoT, och introducerar elever att lära sig grunderna för programmering i block, Scratch och Python. Kombinationen av lättanvänd robotteknik med grafisk programmering ger unga elever möjlighet att ta sina första steg i kodning samtidigt som de utforskar sin kreativitet. Från 6 år. USB-dongel köps separat.
Låt Bee- eller Blue-Bot följa med på en resa över hela världen. Denna massiva världskarta visar hav, kontinenter, länder, landmärken, huvudstäder och andra stora städer. Engelsk text. Mått 120x210 cm. Gjord av ftalatfri PVC.
Driv din egen pizzabutik och baka pizzor med olika fyllningar och räkna växel med leksakspengarna. Återinvestera vinsten i företaget och fortsätt jobba dig upp tills du blir störst och bäst i pizzabranschen. Genom spelet tränar man bland annat addition, subtraktion och bråkdelar. Obs! Osmo Coding kräver Osmo bas och spegel från ett Brilliant Kit, Creative Kit eller Genius Kit samt iPad (medföljer ej). Från 5 år och uppåt.
Utforska ön och leta efter en skatt. Denna matta för Blue-Bot och Bee-Bot stimulerar barnens äventyrslust och fantasi. Övningar finns att ladda ner nedan. Från 3 år.
Förvandla din surfplatta till ett praktiskt kodningsäventyr. Coding Game Pack är utformat för åldrarna 5–10 år, och bygger upp kodningsfärdigheter successivt med 3 praktiska inlärningsspel. Introducera kodning på ett enkelt sätt genom att ansluta färgglada kodblock i den fysiska världen för att kartlägga äventyret på skärmen. Kombinationen av konkreta block med tre interaktiva spel gör Osmo kodning både tillgängligt och roligt för barn! Innehåller 31 konkreta kodblockuppsättningar, 3 kodningsspel samt stapelbar förvaring.
En matta till Blue-Bot och Bee-bot som tar barnen genom en förtrollad sagovärld. De programmerar sig genom välbekanta sagor såsom Guldlock och de tre björnarna, Jack och bönstjälken och De tre små grisarna. Från 3 år.