På grund av systemuppdateringar kan det idag förekomma problem med att se vissa produkter på vår webbshop. Vi ber om ursäkt för detta och ber dig kontakta kundtjanst@lekolar.se för frågor och beställningar.
Välj ett djur på spelbrädet och sedan vilken riktning djuret skall gå med hjälp av pilkorten. Låt sedan din motspelare lista ut kodsekvensen för att försöka hitta samma spelruta. När barn har lärt sig innebörden av pilar och riktning är Coding in steps ett naturligt steg i en introduktion till programmering i tidig ålder.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort.
Lär dig enkel programmering på ett helt nytt sätt. Eleverna interagerar med det digitala spelet med hjälp av fysiska brickor. Innehåller 15 brickor och instruktioner. Används tillsammans med 130519, Rolf Connect Hub.
Denna alfabetsmatta är ett utmärkt tillbehör när man vill kombinera läs- och skrivträning med programmering på ett lekfullt sätt. I rutfältet visas bokstäverna både som gemener och versaler. Av pvc, fri från ftalater. Från 3 år.
Med roliga aktivitetskort lär barnen sig siffror och den numeriska ordningen upp till 10. Barnen förvandlas till detektiver och får använda ledtrådar för att placera brickorna på rätt plats. Innehåll: 1 handledning för lärare, 12 aktivitetskort, 2 spel och 1 bräde av trä.
Hopspots är ett interaktivt läromedel designat för att skapa inlärning genom rörelse. Via appar till Ipad, högtalare och trådlösa brickor, som reagerar på beröring, programmerar barnen sina egna spel. Med Hopspots kan man tillverka digital teknik, istället för att bara konsumera den passivt. Innehåller: 12 st brickor, 1 st ställning med Bluetoothenhet, högtalare och laddare för alla brickor, fri tillgång till Hopspots app inklusive alla spel och övningar.
Programmerbar robot med flera avancerade, elektroniska moduler. Bluetooth, WiFi och USB. Den är integrerad med avancerad teknologi som AI och IoT, och introducerar elever att lära sig grunderna för programmering i block, Scratch och Python. Kombinationen av lättanvänd robotteknik med grafisk programmering ger unga elever möjlighet att ta sina första steg i kodning samtidigt som de utforskar sin kreativitet. Från 6 år. USB-dongel köps separat.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.