Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Hopspots är ett interaktivt läromedel designat för att skapa inlärning genom rörelse. Via appar till Ipad, högtalare och trådlösa brickor, som reagerar på beröring, programmerar barnen sina egna spel. Med Hopspots kan man tillverka digital teknik, istället för att bara konsumera den passivt. Innehåller: 12 st brickor, 1 st ställning med Bluetoothenhet, högtalare och laddare för alla brickor, fri tillgång till Hopspots app inklusive alla spel och övningar.
Denna aktivitet gör det möjligt för barn att träna på grunderna inom programmering. Genom aktivitetskortets rutnät ska barnen skapa banor från en given punkt till en given slutpunkt. Beroende på typ (och i vissa fall antalet) bitar som ska användas kommer barnen att utmanas med olika situationer och i olika svårighetsgrad. Barnen tränar på riktning, förståelse för distans, symboler och att hitta mellan olika punkter. Flera barn kan arbeta samtidigt med något av de 24 instruktionskorten, sitt eget magnetiska bräde och 23 magnetiska spelbitar. PVC-fri. Från 4 år och uppåt.
22 delar. En robot som lär ut tidiga kodningsfärdigheter genom fantasifull lek. Använd kodningsstaven för att få Blazer att dansa, lysa upp m.m. Blazer lär små barn grundläggande kodning, rumsliga begrepp, logik etc. Kräver 5 st AAA-batterier, ingår ej. PVC-fri. Från 4 år.
Välj ett djur på spelbrädet och sedan vilken riktning djuret skall gå med hjälp av pilkorten. Låt sedan din motspelare lista ut kodsekvensen för att försöka hitta samma spelruta. När barn har lärt sig innebörden av pilar och riktning är Coding in steps ett naturligt steg i en introduktion till programmering i tidig ålder. PVC-fri.
Coding in pixels lär barnen teckning i form av pixlar. Spelet baseras på principerna för binärkod där koden tilldelar ett mönster av binära tal till varje figur. Varje siffra i rutornas uppgiftskort motsvarar antalet pixlar som skall läggas på spelbrädet för att se vilken pixelfigur som framträder. PVC-fri.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Ett stort paket med allt man behöver för att projicera på alla möjliga platser. Innehåller vår smarta projektor Piczo Iris Touch Plus, tripodstativ, förlängare, hållare för surfplattor, strömkablar, en fjärrkontroll, en klämma för att fästa projektorn på de mest otänkbara platser, en vattenavvisande väska för att förvara och skydda Piczo-projektorn med tillbehör samt en 50 tum projektorduk som går att både fästa i tak, hänga på vägg, eller ställa på marken.
Teknik kan vara hur enkel och rolig som helst! Makey Makey passar alla åldrar och uppmuntrar elever att våga testa och använda sin fantasi. Byt ut tangentbordet och använd små skedar istället. Spela upp en melodi med hjälp av bananer. Innehåller: 1 Makey Makey, 1 USB-kabel, 7 krokodilklämmor (till kontakterna på framsidan), 6 kopplingstrådar (till kontakterna på baksidan) och instruktionsblad på engelska. Om blyerts används som ledare rekommenderas mjuka pennor med hög grafithalt, gärna 2B. PVC-fri.
Dokumentkamera med USB-anslutning. Halsens längd gör den perfekt för visning av en hel A4-sida. Kameran har inbyggda LED-lampor som belyser motivet. Kameran fungerar med PC och Mac, samt kan även anslutas direkt till en interaktiv platt skärm. Går även att använda som webkamera eller foto/videokamera. Optiskt objektiv med vidvinkel, 3 MP, upplösning: 1920x1080, fokusområde: 5 cm ~oändlighet, samplingsfrekvens för mikrofon: 8000/16000Hz, mikrofonen har brusreducering. Innehåller: 1 kamera, 1 kamerabas, 1 USB-kabel, instruktioner samt programvaran HUE Intuition. Färg: Svart.
Ett innovativt pedagogiskt verktyg som lär ut räkning genom att barnen får göra och experimentera. Barnen interagerar med appen "10 fingrar" genom att sätta träsiffrorna direkt på surfplattan. Anpassat för barn i åldrarna 3-6 år. Fungerar med både iPad och Android. Innehåller 10 interaktiva siffror i trä. Surfplatta ingår ej.
719,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.