Fel

Ett oväntat fel har uppstått. Var god försök senare.

Bekräfta

Är du säker på att du vill radera?
Är du säker på att du vill radera?
Bästa kund, vid beställning under 200:- tillkommer en extra hanteringsavgift på 79:-

Välj JA för att gå vidare med din beställning. Välj NEJ gå tillbaka och komplettera din beställning eller för att spara ordern till senare tillfälle.
Du gjorde en kopia av listan \"{0}\". Den heter \"{1}\".

Beställ lek- och förbrukningsprodukter senast vecka 49 och produkter ur möbelsortimentet senast vecka 51 för leverans innan årsskiftet. OBS! Gäller endast produkter som finns i lager.

Välkommen att kontakta kundtjanst@lekolar.se för ev frågor.

Bannerbild-lärmiljö-2.0-skola+förskola-1200x500.jpg
Lärmiljö 2.0 - en modell som hjälper dig att planera lärmiljöerna på din skola eller förskola

På Lekolar arbetar vi med pedagogiska utgångspunkter i allt vi gör. Den kunskapen och erfarenheten har vi sammanställt i en modell som vi kallar Lärmiljö 2.0

Modellen kopplar ihop rumsliga behov med pedagogiska behov och den är ett hjälpmedel för att planera en skolas eller förskolas lärmiljöer - utomhus så väl som inomhus.

I grunden handlar allt om att göra skolan tillgänglig för alla och skapa förutsättningar som gynnar lärandet.

Vi hoppas att vår modell kan hjälpa och inspirera dig när du planerar lärmiljöerna på just din skola eller förskola.

Våra säljare och inredningsarkitekter är experter på inredning av olika lärmiljöer - såväl inomhus som utomhus - och hjälper dig gärna med inredningen på just din skola eller förskola.

MÖTA - en plats för att kommmunicera, dela och samarbeta

Banner-MÖTA-allmän-1200x500.jpgEn plats där barnen och eleverna ska kunna kommmunicera, dela och samarbeta behöver bra akustisk, varierad inredning och tekniska och analoga lösningar för både presentationer och samarbeten. Flexibla lösningar är att föredra. Det vi kallar multimodala.

Specifika rum som föreläsningssalar, klassrum, uppehållsrum och grupprum är anpassade för det rumsliga behovet MÖTA. Det kan också vara ett avgränsat område i ett specifikt rum, ett ”rum i rummet”.

 

 

TÄNKA - en plats för att söka, fokusera, bearbeta och reflektera

Banner-TÄNKA-allmän-1200x500.jpgDet rumsliga behovet TÄNKA beskriver de rumsliga behoven för platser där elever ska kunna fokusera och få ro att tänka. Det är bra att göra dessa utrymmen flexibla så att de kan anpassas till olika situationer - att arbeta enskilt eller parvis, för mindre grupper och kanske även för olika sittställningar. Här kan man också tänka på möjligheter för avskärmning med till exempel bords- och väggskärmar. 

 

 

GÖRA - ett plats för att göra, utforska och skapa

Banner-GÖRA-allmän-1200x500.jpgDen rumsliga aspekten GÖRA beskriver behoven för platser där elever ska kunna omvandla teoretisk kunskap till praktiskt användande och utförande.

”Att göra”-platser är utrymmen som har syftet att stödja övergången från teori till praktik. Det kan handla om ämnesspecifika områden, labb eller specifika arbetsstationer för exakta ändamål. För den här typen av utrymmen ställs ibland krav på särskilda förutsättningar som ventilation, förvaring av material och materiel och möbler med specifika funktioner och ytor. Den kan också krävas en variation av lösningar, från enskilda stationer till större områden för samarbete.


 

 

Lärsituation DELA

Bannerbild-DELA-2-1200x500.jpgAtt dela kunskap är nyckeln för att man ska växa och nå framgång. Det påskyndar lärandet och ökar möjligheterna för innovation och nytänkande.

 

Lärsituation SAMARBETA

Bannerbild-SAMARBETE-2-1200x500.jpgAtt samarbeta främjar vår språkutveckling, det ger oss social träning, lär oss presentera, försvara idéer och gör oss aktivt engagerad i vårt lärande.

 

Lärsituation SÖKA

Bannerbild-SÖKA-2-1200x500.jpgEn viktig del av lärandet är att SÖKA befintlig kunskap och relevant fakta från digitala eller analoga källor och kunna analysera det inhämtade materialet.

 

Lärsituation REFLEKTERA

Bannerbild-REFLEKTERA-2-1200x500.jpgGenom att reflektera låter vi våra tankar och känslor landa så att ny kunskap kan få fotfäste. Det hjälper oss också att inse hur våra personliga erfarenhet påverkar hur vi ser på fakta och tolkar vår omvärld.

 

Lärsituation UTFORSKA

Bannerbild-UTFORSKA-2-1200x500.jpgGenom att utforska och undersöka hur saker hänger ihop och hur de fungerar skapar vi nya upplevelser i vår inlärning. Det gör att vi lär oss förstå på ett djupare plan, oavsett om det är natur-, social- eller formell vetenskap.

 

Lärsituation SKAPA

Bannerbild-SKAPA-2-1200x500.jpgNär vi skapar lär vi oss att känna tilltro till vår egen förmåga. Vi lär oss hur vi kan uttrycka och kommunicera visuellt, hur vi utvecklar idéer och hur vi kan använda vår fantasi för att lösa problem och se nya möjligheter.

 

Hörnsten PAUSA

Bannerbild-PAUSA-1200x500.jpgFör att vi ska kunna vara effektiva och engagerade måste vi ta en paus då och då. Ta oss tid att ladda batterierna med tex mat, vila, spel, egentid eller tid att hänga med vänner.

 

 

Hörnsten RÖRA PÅ SIG

Bannerbild-RÖRA-SIG-2-1200x500.jpgEn aktiv vardag där man rör på sig bidrar inte bara till bättre hälsa, det ökar vår förmåga att koncentrera oss och ta in ny kunskap.

 

 

Hörnsten UTVÄRDERA

Bannerbild-UTVÄRDERA-1200x500.jpgEn viktig del i varaktigt lärande är att utvärdera, ge feedback och revidera. Oavsett om det gäller ett enskilt arbete, en genomförd aktivitet, pedagogiskt innehåll eller lärmiljöns funktion, är utvärdering en katalysator för reellt lärande.

 

 

Årskurs

Lärmiljö 2.0

Bannerbild-lärmiljö-2.0-skola+förskola-1200x500.jpg
Lärmiljö 2.0 - en modell som hjälper dig att planera lärmiljöerna på din skola eller förskola

På Lekolar arbetar vi med pedagogiska utgångspunkter i allt vi gör. Den kunskapen och erfarenheten har vi sammanställt i en modell som vi kallar Lärmiljö 2.0

Modellen kopplar ihop rumsliga behov med pedagogiska behov och den är ett hjälpmedel för att planera en skolas eller förskolas lärmiljöer - utomhus så väl som inomhus.

I grunden handlar allt om att göra skolan tillgänglig för alla och skapa förutsättningar som gynnar lärandet.

Vi hoppas att vår modell kan hjälpa och inspirera dig när du planerar lärmiljöerna på just din skola eller förskola.

Våra säljare och inredningsarkitekter är experter på inredning av olika lärmiljöer - såväl inomhus som utomhus - och hjälper dig gärna med inredningen på just din skola eller förskola.

MÖTA - en plats för att kommmunicera, dela och samarbeta

Banner-MÖTA-allmän-1200x500.jpgEn plats där barnen och eleverna ska kunna kommmunicera, dela och samarbeta behöver bra akustisk, varierad inredning och tekniska och analoga lösningar för både presentationer och samarbeten. Flexibla lösningar är att föredra. Det vi kallar multimodala.

Specifika rum som föreläsningssalar, klassrum, uppehållsrum och grupprum är anpassade för det rumsliga behovet MÖTA. Det kan också vara ett avgränsat område i ett specifikt rum, ett ”rum i rummet”.

 

 

TÄNKA - en plats för att söka, fokusera, bearbeta och reflektera

Banner-TÄNKA-allmän-1200x500.jpgDet rumsliga behovet TÄNKA beskriver de rumsliga behoven för platser där elever ska kunna fokusera och få ro att tänka. Det är bra att göra dessa utrymmen flexibla så att de kan anpassas till olika situationer - att arbeta enskilt eller parvis, för mindre grupper och kanske även för olika sittställningar. Här kan man också tänka på möjligheter för avskärmning med till exempel bords- och väggskärmar. 

 

 

GÖRA - ett plats för att göra, utforska och skapa

Banner-GÖRA-allmän-1200x500.jpgDen rumsliga aspekten GÖRA beskriver behoven för platser där elever ska kunna omvandla teoretisk kunskap till praktiskt användande och utförande.

”Att göra”-platser är utrymmen som har syftet att stödja övergången från teori till praktik. Det kan handla om ämnesspecifika områden, labb eller specifika arbetsstationer för exakta ändamål. För den här typen av utrymmen ställs ibland krav på särskilda förutsättningar som ventilation, förvaring av material och materiel och möbler med specifika funktioner och ytor. Den kan också krävas en variation av lösningar, från enskilda stationer till större områden för samarbete.


 

 

Lärsituation DELA

Bannerbild-DELA-2-1200x500.jpgAtt dela kunskap är nyckeln för att man ska växa och nå framgång. Det påskyndar lärandet och ökar möjligheterna för innovation och nytänkande.

 

Lärsituation SAMARBETA

Bannerbild-SAMARBETE-2-1200x500.jpgAtt samarbeta främjar vår språkutveckling, det ger oss social träning, lär oss presentera, försvara idéer och gör oss aktivt engagerad i vårt lärande.

 

Lärsituation SÖKA

Bannerbild-SÖKA-2-1200x500.jpgEn viktig del av lärandet är att SÖKA befintlig kunskap och relevant fakta från digitala eller analoga källor och kunna analysera det inhämtade materialet.

 

Lärsituation REFLEKTERA

Bannerbild-REFLEKTERA-2-1200x500.jpgGenom att reflektera låter vi våra tankar och känslor landa så att ny kunskap kan få fotfäste. Det hjälper oss också att inse hur våra personliga erfarenhet påverkar hur vi ser på fakta och tolkar vår omvärld.

 

Lärsituation UTFORSKA

Bannerbild-UTFORSKA-2-1200x500.jpgGenom att utforska och undersöka hur saker hänger ihop och hur de fungerar skapar vi nya upplevelser i vår inlärning. Det gör att vi lär oss förstå på ett djupare plan, oavsett om det är natur-, social- eller formell vetenskap.

 

Lärsituation SKAPA

Bannerbild-SKAPA-2-1200x500.jpgNär vi skapar lär vi oss att känna tilltro till vår egen förmåga. Vi lär oss hur vi kan uttrycka och kommunicera visuellt, hur vi utvecklar idéer och hur vi kan använda vår fantasi för att lösa problem och se nya möjligheter.

 

Hörnsten PAUSA

Bannerbild-PAUSA-1200x500.jpgFör att vi ska kunna vara effektiva och engagerade måste vi ta en paus då och då. Ta oss tid att ladda batterierna med tex mat, vila, spel, egentid eller tid att hänga med vänner.

 

 

Hörnsten RÖRA PÅ SIG

Bannerbild-RÖRA-SIG-2-1200x500.jpgEn aktiv vardag där man rör på sig bidrar inte bara till bättre hälsa, det ökar vår förmåga att koncentrera oss och ta in ny kunskap.

 

 

Hörnsten UTVÄRDERA

Bannerbild-UTVÄRDERA-1200x500.jpgEn viktig del i varaktigt lärande är att utvärdera, ge feedback och revidera. Oavsett om det gäller ett enskilt arbete, en genomförd aktivitet, pedagogiskt innehåll eller lärmiljöns funktion, är utvärdering en katalysator för reellt lärande.

 

 

FILTER

116 Produkter
  • Silent Space 2-pack

    Silent Space 2-pack

    Denna ljuddämpande bordsskärm är utmärkt när behov finns av avskildhet i en större grupp. Den ger hjälp med att fokusera på en uppgift genom att skapa ett eget tyst rum i rummet. Skärmen består av tre delar som man lätt vinklar till önskat behov. Efter användning kan skärmen hängas på väggen och fungerar då som en ljudabsorbent. Mått: 50x50x50 cm. Material: Syntetfilt.
    Pris från:
    2.299,00 kr
  • Lysande bygglekset

    Lysande bygglekset

    Art.nr: 15171
    Uppfyller kraven för Giftfri förskola – PVC-fri
    2.490,00 kr
  • Wille förvaringsvagn liten

    Wille förvaringsvagn liten

    Art.nr: 73191
    Inomhus och utomhus
    5.832,00 kr
  • Ljusbord A2

    Ljusbord A2

    Art.nr: 58112
    Ett ljusbord uppmuntrar ett kreativt lärande där barnen får möjlighet att möta ljusets effekter och jobba med kontraster. På ett ljusbord kan man t.ex. jobba med färger och former, skapa mönster och undersöka naturföremål. Uppmuntrar det estetiska och visuella sinnet. Robust ljusbord som är lätt och smidigt att flytta. Behöver ej skyddsfolie. Dimbar i 3 olika ljusstyrkor. LED-belysning med brinntid på 50 000 timmar. Mått: 65x47 cm, betraktningsyta 58,5x41 cm.
    2.567,00 kr
  • Spegelstenar

    Spegelstenar

    Art.nr: 12090
    Uppfyller kraven för Giftfri förskola – PVC-fri
    1.791,00 kr
  • Barnstol Helmi 37 med armstöd

    Barnstol Helmi 37 med armstöd

    Färgkoordinerad med vårt övriga sortiment. Stativet är i vitpigmenterad björk och sits och rygg är i tåligt högtryckslaminat. Stolen är även försedd med tysta glidtassar för en lugnare miljö. Sits: B34 D28 cm. Höjd från golv till armstöd 52 cm.
    Pris från:
    1.405,00 kr
  • Golvskärm Elme H110xB60 cm tyg Cara

    Golvskärm Elme H110xB60 cm tyg Cara

    Köp till fötter.
    Pris från:
    2.372,00 kr
  • Fatboy stonewashed original

    Fatboy stonewashed original

    Sitt, ligg eller vila hur du vill.
    Pris från:
    3.338,00 kr
  • UPis1

    UPis1

    UPis1 är en balanspall utformad för ett dynamiskt sittande, perfekt för den som vill vara flexibel och mobil. En lösning för tillfälligt arbete vid skrivbordet, för informella möten eller för läraren som lätt kan sätta sig ned bredvid en elev. Med en enkel och snygg design i fem färger passar UPis1 in i vilken miljö du än önskar. Steglös höjdinställning 45-63 cm. ø sits 33 cm. Tillverkad i polypropenplast som är återvunnen till 50 %. Mjuk sits och halkfri bottenplatta.
    Pris från:
    2.428,00 kr
  • Ljusbord Jeanette L124xB64 höjd 59,5 cm

    Ljusbord Jeanette L124xB64 höjd 59,5 cm

    Ljusbord för utforskande och kreativt lärande, speciellt framtaget för förskolan. Skiva av plexiglas. Låsbara hjul. Stomme i plywood. 3 m sladd med strömbrytare.
    Pris från:
    9.392,00 kr
  • Scenmoduler 15 st

    Scenmoduler 15 st

    Art.nr: 80234
    Innehåll: 8 fyrkanter, 4 rektanglar, 2 trekanter och 1 scentrappa. Scenmoduler med räfflad yta för bättre grepp och halkskydd. Med urfrästa handtag. Vitpigmenterat björkkryssfaner med grå topp i räfflad fenolfilm för bättre grepp. Höjd 30 cm.
    31.080,00 kr
  • Sensoriska regnbågsglas

    Sensoriska regnbågsglas

    Art.nr: 58207
    Uppfyller kraven för Giftfri förskola – PVC-fri
    476,00 kr
  • Sensoriskt fiberoptiskt draperi

    Sensoriskt fiberoptiskt draperi

    Art.nr: 130338
    En visuell och taktil upplevelse som uppmuntrar till rörelse och att utforska sin omgivning. Idealisk för sinnesrum. Färgerna som långsamt skiftar stimulerar det visuella men även det taktila. Den runda spegeln med 70 cm i diameter fästs i taket. Med 150 trådar fiberoptik som är 2 m långa.
    8.295,00 kr
  • Fixa spegelgrotta hörn 4:3 D117

    Fixa spegelgrotta hörn 4:3 D117

    Färdig modul med hela insidan klädd i akrylspegel. Två öppningar utformade som grottor. Gjord i 16 mm björkplywood. Färger med HT är med högtryckslaminat. Björk och vitpigmenterad är helt i 18 mm plywood. Mått: B117xH117xD117 cm.
    Pris från:
    18.260,00 kr
  • Materialvagn

    Materialvagn

    Art.nr: 38958
    Praktisk och stabil förvaringsvagn med låsbara hjul. Fackindelad med plats för A2-, A4- och A6-papper m.m. 11 st hyllplan. Vitpigmenterad björkplywood. Mått: 93x64x88 cm.
    15.762,00 kr
  • Hemma Hus mellan

    Hemma Hus mellan

    Art.nr: 85040-609
    Hus i plywood som blir ett eget hus i rummet. Tre hela väggar och ett tak med hål; i hålen passar t.ex. en boll av storlek tennisboll, ärtpåse eller liknande. Hemma Hus stort passar utanpå och litet passar inuti. Man kan sitta i lugn och ro i egna tankar – avskilt men ändå i rummet. Klarlackat. Mått: B87xD87xH100 cm.
    4.017,00 kr
  • Balansboll Design

    Balansboll Design

    Aktivt klassrum
    Pris från:
    2.349,00 kr
  • Stol Circum laminat, ljuddämpad

    Stol Circum laminat, ljuddämpad

    Circum är en stapelbar trästol väl anpassad för matsalen. Stolen består av massiv björk med formpressad sits och rygg. Högtryckslaminat på sits. Med ljuddämpning under sitsen. Stapel- och upphängningsbar.
    Pris från:
    2.293,00 kr
  • Fixa hus 3: D58

    Fixa hus 3: D58

    Krypin format som ett hus. Monterad. Måtten är anpassade för att passa på Fixa 3:1 men huset kan även förses med ben, plint, sockel eller hjul för Fixa. Björk och vitpigmenterad helt i plywood; färgade med laminat. Ska fästas i vägg med medföljande vinkelbeslag. Om huset placeras fristående rekommenderar vi Fixa stödben med låsta hjul. Kombinera gärna med Fixamadrasser som är speciellt framtagna för husen.
    Pris från:
    9.764,00 kr
  • Fixa boklåda 3:1, frontdisplay

    Fixa boklåda 3:1, frontdisplay

    Boklåda i björkplywood monterad ovanpå en Fixa 3:1 modul. Hela modulen kan med fördel monteras på Fixa ben, plint, sockel eller hjul. Finns i många olika laminatfärger. Björk och vitpigmenterad är helt i plywood.
    Pris från:
    6.346,00 kr
  • Glömt lösenord?

    Vill du bli kund hos oss?

    Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.

    Registrera mig

    Återställ lösenord

    Ange din e-post så skickar vi dig ett meddelande med en länk för att välja nytt lösenord.