234 delar. Ett tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljus, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app. kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. Av ABS. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Ålder 2-5 år.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generations skapare. Den är liten och kan användas via en dator, lärplatta eller på ett vanligt papper. Väck dina STEM- och STEAM-lektioner till liv med 18 Evo robotar, flera olika verktyg och två olika sätt att koda. Innehåller 18 Evo robotar, 18 Ozoskal, 3 st 6-portars laddstationer, 18 st 4-pack märkpennor i olika färger, lärarhandledning, aktivitetskort, posters, förvaringsbox och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. Mått: 23x23 cm. Från ca 5 år.
Hopspots är ett interaktivt läromedel designat för att skapa inlärning genom rörelse. Via appar till Ipad, högtalare och trådlösa brickor, som reagerar på beröring, programmerar barnen sina egna spel. Med Hopspots kan man tillverka digital teknik, istället för att bara konsumera den passivt. Innehåller: 12 st brickor, 1 st ställning med Bluetoothenhet, högtalare och laddare för alla brickor, fri tillgång till Hopspots app inklusive alla spel och övningar.
Strawbees är ett prisbelönt byggsystem som blandar innovation, kreativitet och design för alla åldrar. Man kan bygga både små och stora mekaniska föremål i 3D med bara konstruktionsrör och Strawbees. Materialet går att böja och bända hur som helst och man kan hela tiden förbättra och förstärka sitt bygge. Stimulerar fantasin och uppmuntrar experimentlusten. Detta är ett stort set där många barn kan bygga samtidigt, vilket passar mycket bra på fritidshem och i skolan. Innehåller idéer till lärarledda lektioner och 90 byggidéer. Av PP. Från 3 år.
Ozobot Starter Pack blandar kodning och kreativitet till en rolig upplevelse. Den använder optiska sensorer för att läsa linjer och Ozokoder – korta färgade sekvenskoder som ritas på papper med märkpennorna. Använd Ozokoder för att ge kommando till roboten att öka farten, sakta ner eller snurra runt för att klara labyrinter och utmaningar. I Starter Pack ingår alla nödvändiga redskap för att väcka skaparglädjen. Lämplig från 6 år och uppåt. Innehåller 1 robot, 4 märkpennor i olika färger, 2 Ozoskal, aktivitetspack med 25 STEAM-aktiviteter, 25 gör-det-självklistermärken och pop-outs, USB-laddningskabel och quickstart-guide.