Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Applikationsstyrd robot med LED-matris och avancerade sensorer vilket ger oändliga möjligheter till kreativitet under programmeringen. Programmerbar 8x8 LED-matris som öppnar en oändlig uppsättning av kodnings- och spelfunktioner. Använd sensorer för att spåra hastighet, acceleration och riktning, eller kör utan att behöva rikta din robot tack vare kompassen. Den har även infraröd kommunikation, så att den kan "prata" med andra BOLT. Utrustad med Bluetooth och ett skraptåligt skal. Programmeras med Sphero Edu-appen från nästan alla mobila eller stationära enheter. Upptäck fantastiska community-skapade aktiviteter, eller bara kör och spela. Skapa och anpassa spel och lär dig att koda genom rit-, block-eller textprogrammering.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Dash kan köra omkring och göra massa roliga saker. Den har inbyggda högtalare, styrbara lysdioder som ändrar färg, sensorer som kan få roboten att undvika hinder m.m. Programmeringen sker på läsplattan och all kommunikation går via Bluetooth.
mTiny är en pedagogisk robot för förskolan och lågstadiet. Den styrs med läspennan som läser av programmeringsbrickorna och bygger på programmeringsspråket Scratch jr. Pusselplattorna blir tematiska kartor. Roboten kan också programmeras att utföra en serie av kommandon som längre förflyttningar, rörelser och animationer genom ljud och ljus. mTiny är skärmfri och behöver ingen dator eller lärplatta för att användas. mTiny har mer än 10 olika känslouttryck och 300 ljudeffekter. Detta gör det möjligt att arbeta med känslor och berättande. Grundläggande funktioner: riktningskommandon, ljud och ljus. Inbyggt batteri, uppladdningsbart. Material: PC, ABS, PP. PVC-fri.
En kul, barnvänlig och robust golvrobot för barn. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Sensorer möjliggör interaktion med andra Bee-Bot och Blue-Bot. Funktion för ljudinspelning och -uppspelning. Mått: 12x10 cm. Höjd 7 cm. Uppladdningsbar. Från 3 år.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
1 kit/fp. Ett paket som hjälper till att flytta ut verksamheten. Framtaget tillsammans med en pedagog. Innehåller: 112894 Rugged robot, 141550 Markeringsplattor händer & fötter, 2 x 140363 Markeringsplattor pilar, 118604 Pingvinens kodningsstenar, 118605 Pingvinens aktivitetskort och 124579-38 förvaringskorg grön. Förflytta korgen enkelt med hjälp av artikel 124580, Vagn till förvaringskorg.
Robotbyggsats med delar för bandvagn, snabb trehjuling eller självdansande tvåhjuling. mBot Ranger har ett avancerat kretskort med fler sensorer, kraftigare och snabbare motorer (0.6 m/s) och kraftiga band för bandvagnsroboten. Ansluts till en dator eller mobila enheter via Bluetooth. Kan programmeras från en dator och styras med mobil eller surfplatta, eller programmeras för att t.ex. undvika hinder. Manual medföljer men finns också i app-form (iOS och Android) med 3D-modeller för att underlätta processen. Drivs med 6x AA-batterier (inkluderas ej). För elever från 14 år och uppåt.