Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
1 kit/fp. Ett paket som hjälper till att flytta ut verksamheten. Framtaget tillsammans med en pedagog. Innehåller: 112894 Rugged robot, 141550 Markeringsplattor händer & fötter, 2 x 140363 Markeringsplattor pilar, 118604 Pingvinens kodningsstenar, 118605 Pingvinens aktivitetskort och 124579-38 förvaringskorg grön. Förflytta korgen enkelt med hjälp av artikel 124580, Vagn till förvaringskorg.
50 delar/fp. Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. PVC-fri. Från ca 5 år.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort. PVC-fri.
Programmerbar terrängbil för inom- och utomhusbruk. Programmeras med knappar på ovansidan, eller från surfplatta/dator. En sensor känner av hinder och gör så att roboten backar och roterar 45°. Memorerar över 250 steg och 3 hastigheter. Fungerar även med Blue-Bot Tactile reader. Uppladdningsbart batteri via medskickad kabel, ansluter DC-kontakten till laddningsuttaget och USB-kontakten till ett USB-uttag eller en lämplig 5 V 1 A-strömkälla. Kompatibel med Android (min 5.0) och iPhone (min iOS 8.0). Från 3 år.
Fem pingviner är ute på hal is! Kan du packa isen så att alla pusselbitar får plats på spelplanen? Se till så att alla pingvinerna hamnar på rätt ställe. Penguins on ice är ett iskallt logikspel med fem olika brickor som kan byta form. Det finns hela 60 utmaningar att lösa, från lätta till svåra. För 1 spelare. PVC-fri. Från 6 år.
528 delar. LEGO® Education SPIKE™ Prime Set är ett verktyg för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 4-8. LEGO byggdelar kombineras med lättanvänd hårdvara och ett intuitivt programmeringsspråk med dra-och-släpp-funktion, vilket bygger på Scratch. Eleverna får lära sig att tänka kritiskt och lösa problem. Den programmerbara hubben är en avancerad, men lättanvänd enhet som har 6 in-/utdataportar, en panel med 5x5-lampor, Bluetooth-anslutning, en högtalare, ett 6-axlat gyroskop och ett laddningsbart batteri. Innehåller även motorer och sensorer som tillsammans med LEGO byggdelar låter eleverna bygga robotar och andra interaktiva modeller. Förvaringslåda och 2 set sorteringsbrickor ingår. Innehåller även kom igång-material, en app med enhetsplaneringar och webbaserade lektionsplaneringar. Material: ABS. PVC-fri. Från 10 år.
Innehåller 5 fp med 111971 LEGO® Education SPIKE Prime och 1 fp med 130606 LEGO® Education SPIKE Prime Expansion. Läs mer om de olika seten på respektive artikelnummer. Material: ABS. PVC-fri.
Detta set innehåller 10 fp med 111971 LEGO® Education SPIKE Prime Set och 1 fp 130606 LEGO® Education SPIKE Prime Expansion Set. Läs mer om innehållet på respektive artikelnummer. Material: ABS. PVC-fri.
5 kit/fp. Ett skärmfritt och kreativt byggkit. Med färggkodade delar, Bits, lär sig elever hur kretsar fungerar samtidigt som de bygger egna uppfinningar. Kitet tränar kreativitet och problemlösning på ett enkelt och roligt sätt. Class Pack innehåller 5 kit och passar för upp till 10 elever. Utmaningskort, lektionsplaner, förvaringslådor och ett hantverkspaket medföljer. Delarna kan användas om och om igen och passar i många olika ämnen. Från 8 år.
Ozobot Evo är en liten robot som kan användas via en dator, platta eller på ett vanligt papper. Tack vare det stora utbudet av programmeringsuppgifter kommer man lätt igång. Ozobot Evo kombinerar pedagogiskt spel med programmering, robotik och social interaktion. Innehåller 1 Evo robot, utmaningskort, 4 märkpennor i olika färger, USB-laddningskabel och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Logga in för att se ditt avtalade pris.
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss. Observera att dina avtalade priser syns först när du loggat in.