På grund av systemuppdateringar kan det idag förekomma problem med att se vissa produkter på vår webbshop. Vi ber om ursäkt för detta och ber dig kontakta kundtjanst@lekolar.se för frågor och beställningar.
Cubetto är den vänliga träroboten som gör det abstrakta programmeringsspråket konkret. Här får barnen möjlighet att lära sig grunderna i programmering på ett lekfullt och tydligt vis. Setet innehåller en robot av trä, en kontrollpanel, kodbrickor och en matta av tyg. Första steget är att bestämma vart roboten ska gå. Sedan läggs kodbrickorna i den ordningen på kontrollpanelen och man trycker på GO. Av trä och ABS. Matta av polyester. Från 3 år.
Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. Från ca 5 år.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Den kan också programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Höljet är genomskinligt så att delarna inuti kan urskiljas. Blue-Bot kan svänga 90 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Ozobot Starter Pack blandar kodning och kreativitet till en rolig upplevelse. Den använder optiska sensorer för att läsa linjer och Ozokoder – korta färgade sekvenskoder som ritas på papper med märkpennorna. Använd Ozokoder för att ge kommando till roboten att öka farten, sakta ner eller snurra runt för att klara labyrinter och utmaningar. I Starter Pack ingår alla nödvändiga redskap för att väcka skaparglädjen. Lämplig från 6 år och uppåt. Innehåller 1 robot, 4 märkpennor i olika färger, aktivitetspack, USB-laddningskabel och quickstart-guide.
Programmerbar terrängbil för inom- och utomhusbruk. Programmeras med knappar som sitter ovanpå, eller från surfplatta/dator. En sensor känner av hinder och gör så att roboten backar och roterar 45°. Memorerar över 250 steg och 3 hastigheter. Fungerar även med Blue-Bot Tactile reader. Uppladdningsbart batteri. Från 3 år.
6 st/fp. Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Eleverna kan ange en algoritm på enhetens skärm och skicka den trådlöst till Blue-Bot som då utför handlingen direkt. Roboten är också programmerbar med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot har ett genomskinligt hölje så att delarna inuti syns. Kan svänga 90 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. En laddningsstation ingår. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Den kan också programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Höljet är genomskinligt så att delarna inuti kan urskiljas. Blue-Bot kan svänga 90 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Applikationsstyrd robot med LED-matris och avancerade sensorer vilket ger oändliga möjligheter till kreativitet under programmeringen. Programmerbar 8x8 LED-matris som öppnar en oändlig uppsättning av kodnings- och spelfunktioner. Använd sensorer för att spåra hastighet, acceleration och riktning, eller kör utan att behöva rikta din robot tack vare kompassen. Den har även infraröd kommunikation, så att den kan "prata" med andra BOLT. Utrustad med Bluetooth och ett skraptåligt skal. Programmeras med Sphero Edu-appen från nästan alla mobila eller stationära enheter. Upptäck fantastiska community-skapade aktiviteter, eller bara kör och spela. Skapa och anpassa spel och lär dig att koda genom rit-, block-eller textprogrammering.