Tillbehör till 141728, Matatalab Coding Set. Låt barn och elever rita grafik och bilder genom programmering. Lägger ett geometriskt och matematiskt perspektiv till inlärningen. Innehåll: 20 kodningsblock med vinkelfunktion och 3 tvättbara pennor. Ålder: 4+
Tillbehör till 141728, Matatalab Coding Set. Låt barn och elever lära sig musik, noter och rytmer med programmering. Innehåll: 32 kodningsblock med musikfunktion (från Do till Si på 2 oktaver) och 10 melodiblock. Ålder: 4+
Tillbehör till 141727 och 141728. Väck barnens teknikintresse på ett tidigt stadium. Med hjälp av programmeringsblock kan roboten programmeras att rita fantastiska former och röra sig på unika sätt. Animering genom praktisk lek. Innehåll: 34 programmeringsblock och aktivitetshäfte. Ålder: 3+
Introducerar elever till programmering på ett praktiskt, roligt och interaktivt sätt. Genom att använda medföljande block utvecklar eleverna sina kognitiva färdigheter, kunskaper i programmering, logiskt tänkande samt kreativitet och utforskande. Utmaningshäften med ökad svårighetsnivå i tre enkla steg ingår. Kontrolltorn och robot är uppladdningsbara samt kompatibla med byggklossar, t.ex. Lego. En STEAM-baserad inlärningsprocess med direkt feedback för eleverna. Ålder: 4+.
Matatalab Pro Set är en skärmlös lösning för elever att börja programmera på ett tidigt stadium. Låt eleverna upptäcka det roliga med sekvensering, villkor och felsökning samt utmanas med mer avancerade uppgifter. Stödjer STEAM-baserat lärande, steg för steg. Utmaningshäften, aktivitetskort och tillbehören musik och rita (141729 och 141730) ingår. Ålder: 4+.
Tale-Bot Pro är en skärmfri programmerbar robot. Med kommandoknapparna ovanpå kan den programmeras att gå, rita, sjunga, dansa, tala och spela in upp till 30 sekunder. Roboten talar 11 språk och hanterar upp till 256 kommandon. Den är perfekt för att lära sig kommandon, sekvenser och loopar. Ålder: 3+. OBS! Endast robot.
Introducerar elever till programmering på ett praktiskt, roligt och interaktivt sätt. Genom att använda medföljande block utvecklar eleverna sina kognitiva färdigheter, kunskaper i programmering, logiskt tänkande samt kreativitet och utforskande. Utmaningshäften med ökad svårighetsnivå i tre enkla steg ingår. Kontrolltorn och robot är uppladdningsbara samt kompatibla med byggklossar, t.ex. Lego. En STEAM-baserad inlärningsprocess med direkt feedback för eleverna. Ålder: 4+.
Teknik kan vara hur enkel och rolig som helst! Makey Makey passar alla åldrar och uppmuntrar elever att våga testa och använda sin fantasi. Byt ut tangentbordet och använd små skedar istället. Spela upp en melodi med hjälp av bananer. Innehåller: 1 Makey Makey, 1 USB-kabel, 7 krokodilklämmor (till kontakterna på framsidan), 6 kopplingstrådar (till kontakterna på baksidan) och instruktionsblad på engelska. Om blyerts används som ledare rekommenderas mjuka pennor med hög grafithalt, gärna 2B. PVC-fri.
En transparent matta med rutnät som kan skapa nya spännande banor för Bee-Bot och Blue-Bot. Den kan användas ovanpå andra mattor och planscher, eller till att designa egna programmeringsmattor. Mattan skapar stora möjligheter eftersom den kan anpassas till alla ämnen och uppgifter. Mått: 60x60 cm. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
Tillbehör till Blue-Bot och Bee-Bot. Utmana eleverna att programmera robotarna genom hinderbanan. Innehåll: 10 väggdelar, 6 dörröppningar och 2 valv. PVC-fri.