På grund av systemuppdateringar kan det idag förekomma problem med att se vissa produkter på vår webbshop. Vi ber om ursäkt för detta och ber dig kontakta kundtjanst@lekolar.se för frågor och beställningar.
6 st/fp. Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Eleverna kan ange en algoritm på enhetens skärm och skicka den trådlöst till Blue-Bot som då utför handlingen direkt. Roboten är också programmerbar med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot har ett genomskinligt hölje så att delarna inuti syns. Kan svänga 90 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. En laddningsstation ingår. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Den kan också programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Höljet är genomskinligt så att delarna inuti kan urskiljas. Blue-Bot kan svänga 90 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generations skapare. Den är liten och kan användas via en dator, lärplatta eller på ett vanligt papper. Väck dina STEM- och STEAM-lektioner till liv med 18 Evo robotar, flera olika verktyg och två olika sätt att koda. Innehåller 18 Evo robotar, 3 st 6-portars laddstationer, 18 st 4-pack märkpennor i olika färger, lärarhandledning, aktivitetskort, posters, förvaringsbox och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
Programmerbar terrängbil för inom- och utomhusbruk. Programmeras med knappar som sitter ovanpå, eller från surfplatta/dator. En sensor känner av hinder och gör så att roboten backar och roterar 45°. Memorerar över 250 steg och 3 hastigheter. Fungerar även med Blue-Bot Tactile reader. Uppladdningsbart batteri. Från 3 år.
6 st/fp. Bee-Bot är en kul, barnvänlig och robust barnrobot som programmeras med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar. En laddningsstation ingår där alla 6 robotarna kan laddas samtidigt. Från 3 år.
En transparent matta med rutnät som kan skapa nya spännande banor för Bee-Bot och Blue-Bot. Den kan användas ovanpå andra mattor och planscher, eller till att designa egna programmeringsmattor. Mattan skapar stora möjligheter eftersom den kan anpassas till alla ämnen och uppgifter. Mått: 60x60 cm. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
Osmo Genius Kit består av fem spel som laddas ner som appar från App Store och ger underhållning som räcker länge. Installera bara appen, placera en iPad i stativet, montera medföljande reflektor och allt är klart att använda! Innehåller Numbers - praktiska lekar med siffror, Masterpiece - förbättra dina ritfärdigheter, Words – skoj med ord i pusselform, Tangram – Tangram-pussel med digital upplevelse och Newton – fysik möter kreativ problemlösning. OBS! Alla spel har menyer och instruktioner på svenska, norska och danska! Endast spelet Words kräver (och lär ut) engelska språkkunskaper. Osmo Creative Kit kräver iPad (medföljer ej). Av ABS, PET, TPR. Från 5 år och uppåt.
Allt du behöver för att köra igång med Bee-Bot! Bee-Bot är en kul, barnvänlig och robust barnrobot. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Startpaketet innehåller 1 uppladningsbar Bee-Bot, 1 Treasure Island-matta, 1 Busy Street-matta, 2 transparenta mattor, 49 sekvenskort och 10 vita Clip-on-skal. Från 3 år.
Låt eleverna skapa sin egen Bee-Botmatta genom att lägga in egna bilder och ritningar. Skapa egna kort för att återberätta en favorithistoria eller arbeta ämnesövergripande. Programmera sedan Bee-Bot eller Blue-Bot för att resa genom elevernas värld. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
mTiny är en pedagogisk robot för förskolan och lågstadiet. Den styrs med läspennan som läser av programmeringsbrickorna och bygger på programmeringsspråket Scratch jr. Pusselplattorna blir tematiska kartor. Roboten kan också programmeras att utföra en serie av kommandon som längre förflyttningar, rörelser och animationer genom ljud och ljus. mTiny är skärmfri och behöver ingen dator eller lärplatta för att användas. mTiny har mer än 10 olika känslouttryck och 300 ljudeffekter. Detta gör det möjligt att arbeta med känslor och berättande. Grundläggande funktioner: Riktningskommandon, ljud och ljus. Inbyggt batteri, uppladdningsbart.
4 490 delar. Ikon- och ordbaserad blockkodning med enkel maskinvara – inklusive en intelligent hubb med två portar, två små motorer, en ljuspanel och en färgsensor – gör elevernas skapelser levande. Setet innehåller även ett färgstarkt urval av LEGO-klossar, ersättningsdelar och en hållbar förvaringslåda med färgkodade sorteringsbrickor för att underlätta byggprocessen. SPIKE Essential ingår i LEGO Learning System och erbjuder standardiserade STEAM-lektioner i fem enheter, innehållande åtta 45-minuterslektioner vardera. I varje lektion ingår lektionsplaneringar online med tillägg för matematik och språkfärdigheter. Vi tillhandahåller också utvärderingsmatriser och videor för att stödja lärare. Från 6 år.
Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. Från ca 5 år.
Cubetto är den vänliga träroboten som gör det abstrakta programmeringsspråket konkret. Här får barnen möjlighet att lära sig grunderna i programmering på ett lekfullt och tydligt vis. Setet innehåller en robot av trä, en kontrollpanel, kodbrickor och en matta av tyg. Första steget är att bestämma vart roboten ska gå. Sedan läggs kodbrickorna i den ordningen på kontrollpanelen och man trycker på GO. Av trä och ABS. Matta av polyester. Från 3 år.
Osmo Brilliant Kit består av fyra spel som laddas ner som appar från App Store och ger underhållning som räcker länge. Installera bara appen, placera en iPad i stativet, montera medföljande reflektor och allt är klart att använda! Innehåller ställ och reflektor, Numbers - praktiska lekar med siffror, Masterpiece - förbättra dina ritfärdigheter, Tangram – Tangram-pussel med digital upplevelse och Newton – fysik möter kreativ problemlösning. Obs! Osmo Brilliant Kit kräver iPad (medföljer ej). Från 5 år och uppåt.