KUBO lektionsplaner och aktiviteter
Gör kodning lekande lätt
Prova vårt kostnadsfria undervisningsmaterial till KUBO Coding och KUBO Coding+ för dynamiskt STEAM*-lärande. Innehåller totalt 28 aktiviteter på 25-45 minuter vardera. Materialet är utformat så att barnen kan arbeta individuellt och i grupp.
KUBO-aktiviteterna täcker fyra grundläggande kodningsprinciper: rutter, funktioner, subrutiner och loopar.
Varje lektionsplanering innehåller en rad roliga uppgifter och utmaningar som ska lösas så att barnen får självförtroende och mod att försöka, samtidigt som de lär sig olika kodningsprinciper.
Med KUBO Coding+ TagTiles fortsätter eleverna att öva på funktioner, subrutiner och loopar samtidigt som de arbetar med dimensioner som hastighet, riktning, avstånd och tid.
Det finns lärarhandledningar att ladda ner till varje lektionsplanering samt utskrivningsbara aktivitetskort och ett blankt kort så att eleverna kan designa egna uppgifter till KUBO. Läraren kan även göra egna kort med KUBO Map Maker
Om du behöver mer hjälp för att komma igång med KUBO kan du titta på våra 60 sekunder långa handledningsvideor där rutter, funktioner, subrutiner och loopar gås igenom.
Lektionsplaner >
*STEAM – en tvärvetenskaplig undervisningsmetod som kombinerar vetenskap, teknologi, ingenjörsvetenskap, konst och matematik.