Tillbehör till 141727 och 141728. Väck elevernas teknikintresse på ett tidigt stadium. Sensorfunktionen i handkontrollen förstärker programmeringsäventyret. Roboten kan programmeras för att upptäcka och reagera på hinder, färger och ljud. Barn kan också styra de inbyggda LED-lamporna i handkontrollen för att anpassa sin kod till sin fantasi. Innehåll: 1 MatataBot handkontroll, 34 programmeringsblock och aktivitetshäfte. Ålder: 3+
Introducerar elever till programmering på ett praktiskt, roligt och interaktivt sätt. Genom att använda medföljande block utvecklar eleverna sina kognitiva färdigheter, kunskaper i programmering, logiskt tänkande samt kreativitet och utforskande. Utmaningshäften med ökad svårighetsnivå i tre enkla steg ingår. Kontrolltorn och robot är uppladdningsbara samt kompatibla med byggklossar, t.ex. Lego. En STEAM-baserad inlärningsprocess med direkt feedback för eleverna. Ålder: 4+.
Tillbehör till 141727 och 141728. Väck barnens teknikintresse på ett tidigt stadium. Med hjälp av programmeringsblock kan roboten programmeras att rita fantastiska former och röra sig på unika sätt. Animering genom praktisk lek. Innehåll: 34 programmeringsblock och aktivitetshäfte. Ålder: 3+
Tillbehör till 141727 och 141728. Kartor med ett magnetiskt rutnät med öppningsbara rutor där dubbelsidiga berättelsekort kan stoppas i. Barnen kan bygga berättelsebakgrunder och ha kul medan de programmerar. Mått på rutor: 10x10 cm. 6 set av dubbelsidiga temakort ingår.
Tillbehör till 141728, Matatalab Coding Set. Låt barn och elever lära sig musik, noter och rytmer med programmering. Innehåll: 32 kodningsblock med musikfunktion (från Do till Si på 2 oktaver) och 10 melodiblock. Ålder: 4+
Introducerar elever till programmering på ett praktiskt, roligt och interaktivt sätt. Genom att använda medföljande block utvecklar eleverna sina kognitiva färdigheter, kunskaper i programmering, logiskt tänkande samt kreativitet och utforskande. Utmaningshäften med ökad svårighetsnivå i tre enkla steg ingår. Kontrolltorn och robot är uppladdningsbara samt kompatibla med byggklossar, t.ex. Lego. En STEAM-baserad inlärningsprocess med direkt feedback för eleverna. Ålder: 4+.
Matatalab Pro Set är en skärmlös lösning för elever att börja programmera på ett tidigt stadium. Låt eleverna upptäcka det roliga med sekvensering, villkor och felsökning samt utmanas med mer avancerade uppgifter. Stödjer STEAM-baserat lärande, steg för steg. Utmaningshäften, aktivitetskort och tillbehören musik och rita (141729 och 141730) ingår. Ålder: 4+.
Teknik kan vara hur enkel och rolig som helst! Makey Makey passar alla åldrar och uppmuntrar elever att våga testa och använda sin fantasi. Byt ut tangentbordet och använd små skedar istället. Spela upp en melodi med hjälp av bananer. Innehåller: 1 Makey Makey, 1 USB-kabel, 7 krokodilklämmor (till kontakterna på framsidan), 6 kopplingstrådar (till kontakterna på baksidan) och instruktionsblad på engelska. Om blyerts används som ledare rekommenderas mjuka pennor med hög grafithalt, gärna 2B. PVC-fri.
En transparent matta med rutnät som kan skapa nya spännande banor för Bee-Bot och Blue-Bot. Den kan användas ovanpå andra mattor och planscher, eller till att designa egna programmeringsmattor. Mattan skapar stora möjligheter eftersom den kan anpassas till alla ämnen och uppgifter. Mått: 60x60 cm. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
Tillbehör till Blue-Bot och Bee-Bot. Utmana eleverna att programmera robotarna genom hinderbanan. Innehåll: 10 väggdelar, 6 dörröppningar och 2 valv. PVC-fri.