Sphero inspirerar till nyfikenhet, kreativitet och uppfinningar genom att kombinera lek och kodning. Reptålig liten robot med oändliga funktioner genom kodning på läsplatta. Med Lightning Lab-appen kan du enkelt lära dig mer om programmering, som t.ex. navigera genom en labyrint, programmera en målning eller simma i vatten. Innehåller laddningsstation, måttbandstejp, 360°-gradskiva och klistermärken.
Applikationsstyrd robot med LED-matris och avancerade sensorer vilket ger oändliga möjligheter till kreativitet under programmeringen. Programmerbar 8x8 LED-matris som öppnar en oändlig uppsättning av kodnings- och spelfunktioner. Använd sensorer för att spåra hastighet, acceleration och riktning, eller kör utan att behöva rikta din robot tack vare kompassen. Den har även infraröd kommunikation, så att den kan "prata" med andra BOLT. Utrustad med Bluetooth och ett skraptåligt skal. Programmeras med Sphero Edu-appen från nästan alla mobila eller stationära enheter. Upptäck fantastiska community-skapade aktiviteter, eller bara kör och spela. Skapa och anpassa spel och lär dig att koda genom rit-, block-eller textprogrammering.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Den kan också programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Höljet är genomskinligt så att delarna inuti kan urskiljas. Blue-Bot kan svänga 45 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar. Mått: 12x10 cm. Lämplig från 3 år och uppåt.
Att programmera med kroppen är ett steg i rätt riktning. Detta spel inför tidig programmering utan elektronik, kombinerat med aktivitet. Främjar samarbete, grovmotorik, problemlösning, kritiskt tänkande och sekvensträning. Innehåller 20 kvadratiska mattbitar, 20 dubbelsidiga programmeringskort och tillbehör. Mattor av EVA. Mått: 23x23 cm. Från ca 5 år.
Ozobot Starter Pack blandar kodning och kreativitet till en rolig upplevelse. Den använder optiska sensorer för att läsa linjer och Ozokoder – korta färgade sekvenskoder som ritas på papper med märkpennorna. Använd Ozokoder för att ge kommando till roboten att öka farten, sakta ner eller snurra runt för att klara labyrinter och utmaningar. I Starter Pack ingår alla nödvändiga redskap för att väcka skaparglädjen. Lämplig från 6 år och uppåt. Innehåller 1 robot, 4 märkpennor i olika färger, 2 Ozoskal, aktivitetspack med 25 STEAM-aktiviteter, 25 gör-det-självklistermärken och pop-outs, USB-laddningskabel och quickstart-guide.
Dash är den stora roboten som kan köra omkring och göra massa roliga saker. Dot, den lilla roboten kan inte förflytta sig men kan väldigt mycket annat. Robotarna har inbyggda högtalare, styrbara lysdioder som ändrar färg, sensorer som kan få roboten att undvika hinder m.m. Dessutom kommunicerar de båda robotarna med varandra. Laddningskabel ingår. Lärplatta krävs.
6 st/fp. Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Eleverna kan ange en algoritm på enhetens skärm och skicka den trådlöst till Blue-Bot som då utför handlingen direkt. Roboten är också programmerbar med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot har ett genomskinligt hölje så att delarna inuti syns. Kan svänga 45 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. En laddningsstation ingår. Mått: 12x10 cm. Lämplig från 3 år och uppåt.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Den kan också programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Höljet är genomskinligt så att delarna inuti kan urskiljas. Blue-Bot kan svänga 45 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar. Mått: 12x10 cm. Lämplig från 3 år och uppåt.
234 delar. Ett tågset som ger förståelse för kodning. Innehåller 5 olika kodbrickor som läggs ut i tågrälsen. Tåget utför sedan funktionerna beroende på brickans färg: stanna, ändra riktning, ljus, ljus och tanka. Genom att ladda ner en app. kan du t.ex. byta kommando eller träna matematik. Tillsammans kan barnen utforska, lösa problem och analysera orsak och verkan. Handledning, 6 dubbelsidiga inspirationskort och aktivitetsförslag ingår. Av ABS. 4 st AAA-batterier krävs, ingår ej. Ålder 2-5 år.
3.502,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.