På grund av systemuppdateringar kan det idag förekomma problem med att se vissa produkter på vår webbshop. Vi ber om ursäkt för detta och ber dig kontakta kundtjanst@lekolar.se för frågor och beställningar.
Vår tids barn hanterar surfplattor innan de kan gå. De skapar digitalt, men får aldrig hålla resultatet i handen. Att bygga och leka med teknik på riktigt, ger en annan känsla och en djupare förståelse för teknikens grunder. Barnet eller eleven övar dessutom inte bara upp sin kreativitet utan även sin förmåga att samarbeta och samsas om sakerna. I...
Vår tids barn hanterar surfplattor innan de kan gå. De skapar digitalt, men får aldrig hålla resultatet i handen. Att bygga och leka med teknik på riktigt, ger en annan känsla och en djupare förståelse för teknikens grunder. Barnet eller eleven övar dessutom inte bara upp sin kreativitet utan även sin förmåga att samarbeta och samsas om sakerna. I...
6 st/fp. Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Eleverna kan ange en algoritm på enhetens skärm och skicka den trådlöst till Blue-Bot som då utför handlingen direkt. Roboten är också programmerbar med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot har ett genomskinligt hölje så att delarna inuti syns. Kan svänga 90 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. En laddningsstation ingår. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth, vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator. Den kan också programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Höljet är genomskinligt så att delarna inuti kan urskiljas. Blue-Bot kan svänga 90 grader och det går även att ange upprepningar i algoritmen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
En dokumentkamera som är speciellt framtagen till förskolor och skolor. Kopplas till datorn och visualiserar på ett enkelt sätt objekt, bilder eller texter på skärmen så att man kan dela med sig av sina arbeten för hela klassen. Enkel att hantera även för yngre barn. Fotograferar, spelar in och visar video direkt. Bra skärpa och bildkvalitet med 3 MP. Inbyggd mikrofon. Inbyggt ljus som består av 8st LED-lampor. Rörlig metallarm. Kompatibel med PC och Mac. Från 3 år.
Applikationsstyrd robot med LED-matris och avancerade sensorer vilket ger oändliga möjligheter till kreativitet under programmeringen. Programmerbar 8x8 LED-matris som öppnar en oändlig uppsättning av kodnings- och spelfunktioner. Använd sensorer för att spåra hastighet, acceleration och riktning, eller kör utan att behöva rikta din robot tack vare kompassen. Den har även infraröd kommunikation, så att den kan "prata" med andra BOLT. Utrustad med Bluetooth och ett skraptåligt skal. Programmeras med Sphero Edu-appen från nästan alla mobila eller stationära enheter. Upptäck fantastiska community-skapade aktiviteter, eller bara kör och spela. Skapa och anpassa spel och lär dig att koda genom rit-, block-eller textprogrammering.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generations skapare. Den är liten och kan användas via en dator, lärplatta eller på ett vanligt papper. Väck dina STEM- och STEAM-lektioner till liv med 18 Evo robotar, flera olika verktyg och två olika sätt att koda. Innehåller 18 Evo robotar, 3 st 6-portars laddstationer, 18 st 4-pack märkpennor i olika färger, lärarhandledning, aktivitetskort, posters, förvaringsbox och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
6 st/fp. Bee-Bot är en kul, barnvänlig och robust barnrobot som programmeras med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar. En laddningsstation ingår där alla 6 robotarna kan laddas samtidigt. Från 3 år.
En transparent matta med rutnät som kan skapa nya spännande banor för Bee-Bot och Blue-Bot. Den kan användas ovanpå andra mattor och planscher, eller till att designa egna programmeringsmattor. Mattan skapar stora möjligheter eftersom den kan anpassas till alla ämnen och uppgifter. Mått: 60x60 cm. Av PVC, fri från ftalater. Från 3 år.
Osmo Genius Kit består av fem spel som laddas ner som appar från App Store och ger underhållning som räcker länge. Installera bara appen, placera en iPad i stativet, montera medföljande reflektor och allt är klart att använda! Innehåller Numbers - praktiska lekar med siffror, Masterpiece - förbättra dina ritfärdigheter, Words – skoj med ord i pusselform, Tangram – Tangram-pussel med digital upplevelse och Newton – fysik möter kreativ problemlösning. OBS! Alla spel har menyer och instruktioner på svenska, norska och danska! Endast spelet Words kräver (och lär ut) engelska språkkunskaper. Osmo Creative Kit kräver iPad (medföljer ej). Av ABS, PET, TPR. Från 5 år och uppåt.
Allt du behöver för att köra igång med Bee-Bot! Bee-Bot är en kul, barnvänlig och robust barnrobot. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Startpaketet innehåller 1 uppladningsbar Bee-Bot, 1 Treasure Island-matta, 1 Busy Street-matta, 2 transparenta mattor, 49 sekvenskort och 10 vita Clip-on-skal. Från 3 år.