Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
1. Låt eleverna lägga ut pusselbitarna i den ordningen de vill att roboten ska röra sig.
2. Låt roboten köra över pusselbitarna. Roboten läser nu in koden och memorerar de olika kommandona.
3. Lyft bort roboten från pusselbitarna och ställ den på aktivitetsmattan eller var du vill. Låt roboten köra över ”Play” knappen. Roboten kommer nu att utföra de olika kommandona som eleverna tidigare programmerat med hjälp av pusselbitarna.
* Tack vare pusselbitar som innehåller programmeringskoder blir programmeringen logisk och lättförståelig. Barnen kan visuellt se hur roboten följer de olika kommandona som de programmerat.
* Det är enkelt att komma igång med KUBO, ingen skärm eller platta behövs.
* KUBO är utvecklad för att följa barnens utveckling och kan användas av såväl nybörjare som mer avancerade användare.
* Med KUBO finns det möjlighet till mycket långa kombinationer. Man kan även programmera KUBO till att utföra olika ljud- och ljuskommandon och mer avancerade övningar som ”evighetsloopar” och ”funktion i en funktion”.
* Med hjälp av KUBO lär eleverna sig bland annat begrepp som ”funktion”, ”loop” och ”sekvens”.
* KUBO är ett bra steg mellan enklare programmeringsrobotar och mer avancerad programmeringsteknik, såsom Scratch eller textbaserad programmering.Med KUBO Robot kan man göra mer avancerade övningar som ”evighetsloopar” och ”funktion i en funktion”.
* KUBO levereras med en grundlig och utförlig lärarhandledning som förser dig som pedagog med övningar och tips under flera lektionstillfällen.
* Du får tillgång till KUBOs egen lärportal, KEDU, där tips, övningar, idéer samt erfarenheter delas mellan användare.
Vi lät femteklassarna på Sollentuna Musikklasser prova KUBO först av alla. Se filmen från deras lektion.
Så här tyckte delar av testpanelen
LÄS OCKSÅ
Se alla produkter för programmering |