Ett oväntat fel har uppstått. Var god försök senare.

Bekräfta

Är du säker på att du vill radera?
Är du säker på att du vill radera?
Bästa kund, vid beställning under 200:- tillkommer en extra hanteringsavgift på 79:-

Välj JA för att gå vidare med din beställning. Välj NEJ gå tillbaka och komplettera din beställning eller för att spara ordern till senare tillfälle.
Du gjorde en kopia av listan \"{0}\". Den heter \"{1}\".

Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.

Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.

Bannerbild-lärmiljö-2.0-skola+förskola-1200x500.jpg
Lärmiljö 2.0 - en modell som hjälper dig att planera lärmiljöerna på din skola eller förskola

På Lekolar arbetar vi med pedagogiska utgångspunkter i allt vi gör. Den kunskapen och erfarenheten har vi sammanställt i en modell som vi kallar Lärmiljö 2.0

Modellen kopplar ihop rumsliga behov med pedagogiska behov och den är ett hjälpmedel för att planera en skolas eller förskolas lärmiljöer - utomhus så väl som inomhus.

I grunden handlar allt om att göra skolan tillgänglig för alla och skapa förutsättningar som gynnar lärandet.

Vi hoppas att vår modell kan hjälpa och inspirera dig när du planerar lärmiljöerna på just din skola eller förskola.

Våra säljare och inredningsarkitekter är experter på inredning av olika lärmiljöer - såväl inomhus som utomhus - och hjälper dig gärna med inredningen på just din skola eller förskola.

MÖTA - en plats för att kommmunicera, dela och samarbeta

Banner-MÖTA-allmän-1200x500.jpgEn plats där barnen och eleverna ska kunna kommmunicera, dela och samarbeta behöver bra akustisk, varierad inredning och tekniska och analoga lösningar för både presentationer och samarbeten. Flexibla lösningar är att föredra. Det vi kallar multimodala.

Specifika rum som föreläsningssalar, klassrum, uppehållsrum och grupprum är anpassade för det rumsliga behovet MÖTA. Det kan också vara ett avgränsat område i ett specifikt rum, ett ”rum i rummet”.

 

 

TÄNKA - en plats för att söka, fokusera, bearbeta och reflektera

Banner-TÄNKA-allmän-1200x500.jpgDet rumsliga behovet TÄNKA beskriver de rumsliga behoven för platser där elever ska kunna fokusera och få ro att tänka. Det är bra att göra dessa utrymmen flexibla så att de kan anpassas till olika situationer - att arbeta enskilt eller parvis, för mindre grupper och kanske även för olika sittställningar. Här kan man också tänka på möjligheter för avskärmning med till exempel bords- och väggskärmar. 

 

 

GÖRA - ett plats för att göra, utforska och skapa

Banner-GÖRA-allmän-1200x500.jpgDen rumsliga aspekten GÖRA beskriver behoven för platser där elever ska kunna omvandla teoretisk kunskap till praktiskt användande och utförande.

”Att göra”-platser är utrymmen som har syftet att stödja övergången från teori till praktik. Det kan handla om ämnesspecifika områden, labb eller specifika arbetsstationer för exakta ändamål. För den här typen av utrymmen ställs ibland krav på särskilda förutsättningar som ventilation, förvaring av material och materiel och möbler med specifika funktioner och ytor. Den kan också krävas en variation av lösningar, från enskilda stationer till större områden för samarbete.


 

 

Lärsituation DELA

Bannerbild-DELA-2-1200x500.jpgAtt dela kunskap är nyckeln för att man ska växa och nå framgång. Det påskyndar lärandet och ökar möjligheterna för innovation och nytänkande.

 

Lärsituation SAMARBETA

Bannerbild-SAMARBETE-2-1200x500.jpgAtt samarbeta främjar vår språkutveckling, det ger oss social träning, lär oss presentera, försvara idéer och gör oss aktivt engagerad i vårt lärande.

 

Lärsituation SÖKA

Bannerbild-SÖKA-2-1200x500.jpgEn viktig del av lärandet är att SÖKA befintlig kunskap och relevant fakta från digitala eller analoga källor och kunna analysera det inhämtade materialet.

 

Lärsituation REFLEKTERA

Bannerbild-REFLEKTERA-2-1200x500.jpgGenom att reflektera låter vi våra tankar och känslor landa så att ny kunskap kan få fotfäste. Det hjälper oss också att inse hur våra personliga erfarenhet påverkar hur vi ser på fakta och tolkar vår omvärld.

 

Lärsituation UTFORSKA

Bannerbild-UTFORSKA-2-1200x500.jpgGenom att utforska och undersöka hur saker hänger ihop och hur de fungerar skapar vi nya upplevelser i vår inlärning. Det gör att vi lär oss förstå på ett djupare plan, oavsett om det är natur-, social- eller formell vetenskap.

 

Lärsituation SKAPA

Bannerbild-SKAPA-2-1200x500.jpgNär vi skapar lär vi oss att känna tilltro till vår egen förmåga. Vi lär oss hur vi kan uttrycka och kommunicera visuellt, hur vi utvecklar idéer och hur vi kan använda vår fantasi för att lösa problem och se nya möjligheter.

 

Hörnsten PAUSA

Bannerbild-PAUSA-1200x500.jpgFör att vi ska kunna vara effektiva och engagerade måste vi ta en paus då och då. Ta oss tid att ladda batterierna med tex mat, vila, spel, egentid eller tid att hänga med vänner.

 

 

Hörnsten RÖRA PÅ SIG

Bannerbild-RÖRA-SIG-2-1200x500.jpgEn aktiv vardag där man rör på sig bidrar inte bara till bättre hälsa, det ökar vår förmåga att koncentrera oss och ta in ny kunskap.

 

 

Hörnsten UTVÄRDERA

Bannerbild-UTVÄRDERA-1200x500.jpgEn viktig del i varaktigt lärande är att utvärdera, ge feedback och revidera. Oavsett om det gäller ett enskilt arbete, en genomförd aktivitet, pedagogiskt innehåll eller lärmiljöns funktion, är utvärdering en katalysator för reellt lärande.

 

 

Lärmiljö 2.0

Bannerbild-lärmiljö-2.0-skola+förskola-1200x500.jpg
Lärmiljö 2.0 - en modell som hjälper dig att planera lärmiljöerna på din skola eller förskola

På Lekolar arbetar vi med pedagogiska utgångspunkter i allt vi gör. Den kunskapen och erfarenheten har vi sammanställt i en modell som vi kallar Lärmiljö 2.0

Modellen kopplar ihop rumsliga behov med pedagogiska behov och den är ett hjälpmedel för att planera en skolas eller förskolas lärmiljöer - utomhus så väl som inomhus.

I grunden handlar allt om att göra skolan tillgänglig för alla och skapa förutsättningar som gynnar lärandet.

Vi hoppas att vår modell kan hjälpa och inspirera dig när du planerar lärmiljöerna på just din skola eller förskola.

Våra säljare och inredningsarkitekter är experter på inredning av olika lärmiljöer - såväl inomhus som utomhus - och hjälper dig gärna med inredningen på just din skola eller förskola.

MÖTA - en plats för att kommmunicera, dela och samarbeta

Banner-MÖTA-allmän-1200x500.jpgEn plats där barnen och eleverna ska kunna kommmunicera, dela och samarbeta behöver bra akustisk, varierad inredning och tekniska och analoga lösningar för både presentationer och samarbeten. Flexibla lösningar är att föredra. Det vi kallar multimodala.

Specifika rum som föreläsningssalar, klassrum, uppehållsrum och grupprum är anpassade för det rumsliga behovet MÖTA. Det kan också vara ett avgränsat område i ett specifikt rum, ett ”rum i rummet”.

 

 

TÄNKA - en plats för att söka, fokusera, bearbeta och reflektera

Banner-TÄNKA-allmän-1200x500.jpgDet rumsliga behovet TÄNKA beskriver de rumsliga behoven för platser där elever ska kunna fokusera och få ro att tänka. Det är bra att göra dessa utrymmen flexibla så att de kan anpassas till olika situationer - att arbeta enskilt eller parvis, för mindre grupper och kanske även för olika sittställningar. Här kan man också tänka på möjligheter för avskärmning med till exempel bords- och väggskärmar. 

 

 

GÖRA - ett plats för att göra, utforska och skapa

Banner-GÖRA-allmän-1200x500.jpgDen rumsliga aspekten GÖRA beskriver behoven för platser där elever ska kunna omvandla teoretisk kunskap till praktiskt användande och utförande.

”Att göra”-platser är utrymmen som har syftet att stödja övergången från teori till praktik. Det kan handla om ämnesspecifika områden, labb eller specifika arbetsstationer för exakta ändamål. För den här typen av utrymmen ställs ibland krav på särskilda förutsättningar som ventilation, förvaring av material och materiel och möbler med specifika funktioner och ytor. Den kan också krävas en variation av lösningar, från enskilda stationer till större områden för samarbete.


 

 

Lärsituation DELA

Bannerbild-DELA-2-1200x500.jpgAtt dela kunskap är nyckeln för att man ska växa och nå framgång. Det påskyndar lärandet och ökar möjligheterna för innovation och nytänkande.

 

Lärsituation SAMARBETA

Bannerbild-SAMARBETE-2-1200x500.jpgAtt samarbeta främjar vår språkutveckling, det ger oss social träning, lär oss presentera, försvara idéer och gör oss aktivt engagerad i vårt lärande.

 

Lärsituation SÖKA

Bannerbild-SÖKA-2-1200x500.jpgEn viktig del av lärandet är att SÖKA befintlig kunskap och relevant fakta från digitala eller analoga källor och kunna analysera det inhämtade materialet.

 

Lärsituation REFLEKTERA

Bannerbild-REFLEKTERA-2-1200x500.jpgGenom att reflektera låter vi våra tankar och känslor landa så att ny kunskap kan få fotfäste. Det hjälper oss också att inse hur våra personliga erfarenhet påverkar hur vi ser på fakta och tolkar vår omvärld.

 

Lärsituation UTFORSKA

Bannerbild-UTFORSKA-2-1200x500.jpgGenom att utforska och undersöka hur saker hänger ihop och hur de fungerar skapar vi nya upplevelser i vår inlärning. Det gör att vi lär oss förstå på ett djupare plan, oavsett om det är natur-, social- eller formell vetenskap.

 

Lärsituation SKAPA

Bannerbild-SKAPA-2-1200x500.jpgNär vi skapar lär vi oss att känna tilltro till vår egen förmåga. Vi lär oss hur vi kan uttrycka och kommunicera visuellt, hur vi utvecklar idéer och hur vi kan använda vår fantasi för att lösa problem och se nya möjligheter.

 

Hörnsten PAUSA

Bannerbild-PAUSA-1200x500.jpgFör att vi ska kunna vara effektiva och engagerade måste vi ta en paus då och då. Ta oss tid att ladda batterierna med tex mat, vila, spel, egentid eller tid att hänga med vänner.

 

 

Hörnsten RÖRA PÅ SIG

Bannerbild-RÖRA-SIG-2-1200x500.jpgEn aktiv vardag där man rör på sig bidrar inte bara till bättre hälsa, det ökar vår förmåga att koncentrera oss och ta in ny kunskap.

 

 

Hörnsten UTVÄRDERA

Bannerbild-UTVÄRDERA-1200x500.jpgEn viktig del i varaktigt lärande är att utvärdera, ge feedback och revidera. Oavsett om det gäller ett enskilt arbete, en genomförd aktivitet, pedagogiskt innehåll eller lärmiljöns funktion, är utvärdering en katalysator för reellt lärande.

 

 

Giftfri Förskola tre nivåer
Miljömärkning
Årskurs
109 Produkter
  • Saga lekskärm skog

    Saga lekskärm skog

    30 % rabatt avdragen. Gäller t.o.m. 2024-05-31, ej ytterligare rabatter.
    Pris från:
    2.698,00 kr
  • Lysande bygglekset

    Lysande bygglekset

    Art.nr: 15171
    30 % rabatt avdragen. Gäller t.o.m. 2024-05-31, ej ytterligare rabatter.
    2.380,00 kr
  • Saga skärmset 112x46

    Saga skärmset 112x46

    Ljuddämpande bordsskärm för att avskärma vi enskilt arbete. 1 skärm med 2 fötter och 2 fästen. Skärmarna är tvåfärgade, ena sidan är alltid ljusgrå. Fötter och fästen följer samma färgkombination som val av färg. Fästena är till för att stabilisera skärmen. Hål i skärm för upphängning på krok. Djupare skåra vid fot för att t.ex. fästa mellan två bord. Ursparning för sladdgenomföring i nederkant. Mått på skärmar: B112xH46 cm. Minst 50 % återvunnet material. 100 % återvinningsbar.
    Pris från:
    1.745,00 kr
  • Saga lekskärm moln/buske

    Saga lekskärm moln/buske

    Lekskärmar i ljuddämpande filt. Används till scenografi, som rumsavdelare eller som förstärkande element i leken. Alla delar i Saga-serien kan användas tillsammans. 3 skärmar med 6 fötter och 2 fästen. Skärmarna är tvåfärgade, ena sidan är alltid ljusgrå. Fötter och fästen följer samma färgkombination som val av färg. Fästena är till för att stabilisera skärmen. Mått på skärmar: B76xH46 cm. Minst 50 % återvunnet material. 100 % återvinningsbar.
    Pris från:
    2.058,00 kr
  • Saga skärmset 50x46

    Saga skärmset 50x46

    Ljuddämpande bordsskärm för att avskärma vi enskilt arbete. 2 skärmar med 2 fötter och 2 fästen. Fötter och fästen följer samma färgkombination som val av färg. Fästena är till för att stabilisera skärmen. Hål i skärm för upphängning på krok. Djupare skåra vid fot för att t.ex. fästa mellan två bord. Mått på skärmar: B50xH46 cm. Minst 50 % återvunnet material. 100 % återvinningsbar.
    Pris från:
    1.642,00 kr
  • Wille förvaringsvagn liten

    Wille förvaringsvagn liten

    Art.nr: 73191
    30 % rabatt avdragen. Gäller t.o.m. 2024-05-31, ej ytterligare rabatter.
    4.473,00 kr
  • Barnstol Helmi 37 med armstöd

    Barnstol Helmi 37 med armstöd

    Färgkoordinerad med vårt övriga sortiment. Stativet är i vitpigmenterad björk och sits och rygg är i tåligt högtryckslaminat. Stolen är även försedd med tysta glidtassar för en lugnare miljö. Sits: B34 D28 cm. Höjd från golv till armstöd 52 cm.
    Pris från:
    1.811,00 kr
  • Golvskärm Enkel H155xB80 tyg Cara

    Golvskärm Enkel H155xB80 tyg Cara

    Ljudabsorbent för golv, avdelare/skärmvägg och anslagstavla. Ram i massivt trä, ljudabsorbent av 40 mm Rockwool. Tyg Cara i 100 % polypropen, certifierat med EU-blomman. Mått: H155xB80 cm. Köp till fötter och kopplingsbeslag Enkel.
    Pris från:
    3.536,00 kr
  • Fatboy stonewashed original

    Fatboy stonewashed original

    Fatboy följer din kroppsform för maximal komfort men håller ändå formen tack vare sin högkvalitativa EPS-fyllning. Mått: L180xB140 cm.
    Pris från:
    4.301,00 kr
  • Spegelstenar

    Spegelstenar

    Art.nr: 12090
    Barn blir som uppslukade av de här återspeglande, släta stenarna. Notera skillnaderna, sortera och lägg dem på rad eller bygg torn av dem. Idealiska att bygga månlandskap i miniatyr med. Spegelstenarna har 4 olika storlekar PVC-fri. Från 4,5 till 15 cm i diameter. För användning inomhus och med fördel på mjuka underlag, då vassa föremål kan repa ytan. Rengöres med mjuk trasa. Av ABS. PVC-fri. Från 10 månader.
    2.421,00 kr
  • Hemma Hus mellan

    Hemma Hus mellan

    Art.nr: 85040-609
    Hus i plywood som blir ett eget hus i rummet. Tre hela väggar och ett tak med hål; i hålen passar t.ex. en boll av storlek tennisboll, ärtpåse eller liknande. Hemma Hus stort passar utanpå och litet passar inuti. Man kan sitta i lugn och ro i egna tankar – avskilt men ändå i rummet. Klarlackat. Mått: B87xD87xH100 cm.
    5.176,00 kr
  • UPis1

    UPis1

    UPis1 är en balanspall utformad för ett dynamiskt sittande, perfekt för den som vill vara flexibel och mobil. En lösning för tillfälligt arbete vid skrivbordet, för informella möten eller för läraren som lätt kan sätta sig ned bredvid en elev. Med en enkel och snygg design i fem färger passar UPis1 in i vilken miljö du än önskar. Steglös höjdinställning 45-63 cm. ø sits 33 cm. Tillverkad i polypropenplast som är återvunnen till 50 %. Mjuk sits och halkfri bottenplatta.
    Pris från:
    3.128,00 kr
  • Fixa scenmodul Idun hörn 3 steg B120

    Fixa scenmodul Idun hörn 3 steg B120

    Idun är en mångsidig serie scenmoduler och gradänger för förskolan och de yngre eleverna i skolan. I och med att alla enheter kan kombineras är det mycket enkelt att skapa en varierande lärmiljö som känns måttsydd och unik. Vi är mycket stolta över att Idun är Svanenmärkt (5031 0099) och därför bidrar till en hållbar lärmiljö. Hela Idun är tillverkad av FSC-certifierad björkplywood. Mått: 120x120x59,5 cm.
    Pris från:
    17.783,00 kr
  • Ljusbord Jeanette L124xB64 höjd 59,5 cm

    Ljusbord Jeanette L124xB64 höjd 59,5 cm

    Ljusbord för utforskande och kreativt lärande, speciellt framtaget för förskolan. Ljusbordet är utrustat med LED-ljuskälla som avger ett behagligt, jämnt arbetsljus på hela ytan med 2107 lumen. Uppskattad livslängd är 60.000 timmar..Skiva av plexiglas. Låsbara hjul. Stomme i plywood. 1,8 m sladd med strömbrytare.
    Pris från:
    12.102,00 kr
  • Silent Space 2-pack

    Silent Space 2-pack

    Denna ljuddämpande bordsskärm är utmärkt när behov finns av avskildhet i en större grupp. Den ger hjälp med att fokusera på en uppgift genom att skapa ett eget tyst rum i rummet. Skärmen består av tre delar som man lätt vinklar till önskat behov. Efter användning kan skärmen hängas på väggen och fungerar då som en ljudabsorbent. Mått: 50x50x50 cm. Material: Syntetfilt av minst 50 % återvunnet material. 100 % återvinningsbar.
    Pris från:
    2.936,00 kr
  • Golvskärm Elme H110xB60 cm tyg Cara

    Golvskärm Elme H110xB60 cm tyg Cara

    Köp till fötter.
    Pris från:
    3.031,00 kr
  • Sensoriskt fiberoptiskt draperi

    Sensoriskt fiberoptiskt draperi

    Art.nr: 130338
    En visuell och taktil upplevelse som uppmuntrar till rörelse och att utforska sin omgivning. Idealisk för sinnesrum. Färgerna som långsamt skiftar stimulerar det visuella men även det taktila. Den runda spegeln med 70 cm i diameter fästs i taket. Med 150 trådar fiberoptik som är 2 m långa.
    10.141,00 kr
  • Sittkudde i 10-pack med förvaringspåse

    Sittkudde i 10-pack med förvaringspåse

    Mått: ø 25 cm, tjocklek 6 cm. Sittkudde i 10-pack med förvaringspåse. Fylld förvaringspåse blir en stor kudde. Passar till träd, larven, nyckelpiga och 3 i rad. Välj nummer för färg eller mix. Mix innehåller 3 röda. 3 rosa, 2 lila och 2 gula kuddar. Tyg på sittkudde är avtagbart och tvättbart i 30 °C.
    Pris från:
    3.350,00 kr
  • Fåtölj Mr Box fåtölj hög rygg inkl tyg

    Fåtölj Mr Box fåtölj hög rygg inkl tyg

    Omslutande och avskärmande soffa. De höga sidorna och ryggen ger en total avskildhet från omgivningen. Perfekt för gruppmöten, samarbetsuppgifter eller egentid i en dämpad miljö. Totalmått: B85xH140xD73 cm. Sitthöjd 45 cm. Sitsmått: B65xD53 cm. Stoppning i kallskum. Stomme klädd i standardtyg ljusgrå X2. Färgval på rygg. Stativ RAL 9006. Med eluttag.
    Pris från:
    17.309,00 kr
  • Materialvagn

    Materialvagn

    Art.nr: 38958
    30 % rabatt avdragen. Gäller t.o.m. 2024-05-31, ej ytterligare rabatter.
    13.871,00 kr
  • Glömt lösenord?

    Vill du bli kund hos oss?

    Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.

    Registrera mig

    Återställ lösenord

    Ange din e-post så skickar vi dig ett meddelande med en länk för att välja nytt lösenord.