På grund av systemuppdateringar kan det idag förekomma problem med att se vissa produkter på vår webbshop. Vi ber om ursäkt för detta och ber dig kontakta kundtjanst@lekolar.se för frågor och beställningar.
Hopspots är ett interaktivt läromedel designat för att skapa inlärning genom rörelse. Via appar till Ipad, högtalare och trådlösa brickor, som reagerar på beröring, programmerar barnen sina egna spel. Med Hopspots kan man tillverka digital teknik, istället för att bara konsumera den passivt. Innehåller: 12 st brickor, 1 st ställning med Bluetoothenhet, högtalare och laddare för alla brickor, fri tillgång till Hopspots app inklusive alla spel och övningar.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort.
Med roliga aktivitetskort lär barnen sig siffror och den numeriska ordningen upp till 10. Barnen förvandlas till detektiver och får använda ledtrådar för att placera brickorna på rätt plats. Innehåll: 1 handledning för lärare, 12 aktivitetskort, 2 spel och 1 bräde av trä.
22 delar. En robot som lär ut tidiga kodningsfärdigheter genom fantasifull lek. Använd kodningsstaven för att få Skye att dansa, lysa upp m.m. Skye lär små barn grundläggande kodning, rumsliga begrepp, logik etc. Kräver 5 st AAA-batterier, ingår ej. Från 4 år.
Introducerar programmering för barnen utan en dator. För att programmera en robot behöver barn lära sig att använda pilar och olika riktningar för navigering.
22 delar. En robot som lär ut tidiga kodningsfärdigheter genom fantasifull lek. Använd kodningsstaven för att få Blazer att dansa, lysa upp m.m. Blazer lär små barn grundläggande kodning, rumsliga begrepp, logik etc. Kräver 5 st AAA-batterier, ingår ej. Från 4 år.
Välj ett djur på spelbrädet och sedan vilken riktning djuret skall gå med hjälp av pilkorten. Låt sedan din motspelare lista ut kodsekvensen för att försöka hitta samma spelruta. När barn har lärt sig innebörden av pilar och riktning är Coding in steps ett naturligt steg i en introduktion till programmering i tidig ålder.
Coding in pixels lär barnen teckning i form av pixlar. Spelet baseras på principerna för binärkod där koden tilldelar ett mönster av binära tal till varje figur. Varje siffra i rutornas uppgiftskort motsvarar antalet pixlar som skall läggas på spelbrädet för att se vilken pixelfigur som framträder.
I Pixel fun lär sig barnen att upptäcka teckning med hjälp av pixlar. Spelet baseras på principerna för binärkod där koden tilldelar ett mönster av binära tal till varje figur. Varje siffra i rutornas uppgiftskort motsvarar antalet pixlar som skall läggas på spelbrädet för att se vilken pixelfigur som framträder.
littleBits Code kit introducerar enklare programmering genom spel och uppfinningar. Elektroniska byggblock programmeras med grafisk blockprogrammering. Man behöver inga direkta förkunskaper för att komma igång: eleverna får enkla steg-för-steg-instruktioner i littleBits app. Fler än 100 ämnesöverskridande övningar och lektionstips ingår, och ännu mer finns på webben. Alla littleBits är färgkodade, magnetiska och återanvändbara. Innehåller: 5 elektroniska byggblock, USB-adapter och USB-kabel, uppladdningsbart batteri, USB-dongel, fäste till servomotor, magnetiska fästen med kardborre, kardborreband, mekanisk arm och monteringsplatta.
Coding with dots är en påbyggnad till spelen Coding in arrows och Coding in steps. Här lär man sig att förvandla en längre kodsekvens till en kortare med hjälp av prickar. I stället för att lägga ut antalet pilkort används prickar med rätt antal för att visa hur många steg i en viss riktning sekvensen skall ske.
1.096,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.