På grund av systemuppdateringar kan det idag förekomma problem med att se vissa produkter på vår webbshop. Vi ber om ursäkt för detta och ber dig kontakta kundtjanst@lekolar.se för frågor och beställningar.
Med våra robotar får du rätt verktyg att träna programmering, kodning och logiskt tänkande för barn och elever i både skolan och förskolan. Bland våra robotar hittar du allt från Blue-Bot, Bee-Bot och KUBO till LEGO Education WeDo 2.0 och LEGO MINDSTORMS. Robotarna tränar programmering och kodning för såväl nybörjaren som den mer avancerade användaren.
Med våra robotar får du rätt verktyg att träna programmering, kodning och logiskt tänkande för barn och elever i både skolan och förskolan. Bland våra robotar hittar du allt från Blue-Bot, Bee-Bot och KUBO till LEGO Education WeDo 2.0 och LEGO MINDSTORMS. Robotarna tränar programmering och kodning för såväl nybörjaren som den mer avancerade användaren.
6 st/fp. Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Blue-Bot är en golvrobot med bluetooth vilket innebär att den kan styras från en surfplatta eller en dator men även programmeras med enkla knapptryckningar på ryggen. Blue-Bot åskådliggör sambandet mellan orsak och verkan samt ger övning i uppföljning och kontroll. Denna version är uppdaterad gällande motorer och kablage vilket gör roboten mer tillförlitlig i sina rörelser samt har "push safe mode" som minskar slitage vid felaktig körning. Detta påverkar även ljudvolymen vid körning då den kör tystare. Uppladdningsbar, USB-sladd ingår. Längd 12 cm. Bredd 10 cm. Av ABS, POM. Lämplig från 3 år och uppåt.
Applikationsstyrd robot med LED-matris och avancerade sensorer vilket ger oändliga möjligheter till kreativitet under programmeringen. Programmerbar 8x8 LED-matris som öppnar en oändlig uppsättning av kodnings- och spelfunktioner. Använd sensorer för att spåra hastighet, acceleration och riktning, eller kör utan att behöva rikta din robot tack vare kompassen. Den har även infraröd kommunikation, så att den kan "prata" med andra BOLT. Utrustad med Bluetooth och ett skraptåligt skal. Programmeras med Sphero Edu-appen från nästan alla mobila eller stationära enheter. Upptäck fantastiska community-skapade aktiviteter, eller bara kör och spela. Skapa och anpassa spel och lär dig att koda genom rit-, block-eller textprogrammering.
Programmerbar terrängbil för inom- och utomhusbruk. Programmeras med knappar som sitter ovanpå, eller från surfplatta/dator. En sensor känner av hinder och gör så att roboten backar och roterar 45°. Memorerar över 250 steg och 3 hastigheter. Fungerar även med Blue-Bot Tactile reader. Uppladdningsbart batteri. Från 3 år.
En kul, barnvänlig och robust golvrobot för barn. Enkel att programmera med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Sensorer möjliggör interaktion med andra Bee-Bot och Blue-Bot. Funktion för ljudinspelning och -uppspelning. Mått: 12x10 cm. Höjd 7 cm. Uppladdningsbar. Från 3 år.
6 st/fp. Bee-Bot är en kul, barnvänlig och robust barnrobot som programmeras med enkla knapptryckningar. Barnen får t.ex. upptäcka sambandet mellan orsak och verkan, samt träna uppföljning och kontroll. Uppladdningsbar. En laddningsstation ingår där alla 6 robotarna kan laddas samtidigt. Från 3 år.
mTiny är en pedagogisk robot för förskolan och lågstadiet. Den styrs med läspennan som läser av programmeringsbrickorna och bygger på programmeringsspråket Scratch jr. Pusselplattorna blir tematiska kartor. Roboten kan också programmeras att utföra en serie av kommandon som längre förflyttningar, rörelser och animationer genom ljud och ljus. mTiny är skärmfri och behöver ingen dator eller lärplatta för att användas. mTiny har mer än 10 olika känslouttryck och 300 ljudeffekter. Detta gör det möjligt att arbeta med känslor och berättande. Grundläggande funktioner: riktningskommandon, ljud och ljus. Inbyggt batteri, uppladdningsbart. Material: PC, ABS, PP.
Ozobot Evo är en prisbelönt programmerbar robot för nästa generations skapare. Den är liten och kan användas via en dator, lärplatta eller på ett vanligt papper. Väck dina STEM- och STEAM-lektioner till liv med 18 Evo robotar, flera olika verktyg och två olika sätt att koda. Innehåller 18 Evo robotar, 3 st 6-portars laddstationer, 18 st 4-pack märkpennor i olika färger, lärarhandledning, aktivitetskort, posters, förvaringsbox och quickstart-guide. Från 8 år och uppåt.
77 delar. Botley är en robot som på ett enkelt sätt tränar programmering med eleverna. Botley är skärmfri och programmeras med hjälp av knapparna på ryggen, eller med hjälp av den medföljande fjärrkontrollen. Botley kan låta och har bland annat sensorer för avstånd och för att följa linjer. Programmera Botley längs en hinderbana, flytta en boll i mål eller gör någon av de medföljande övningarna. Innehåller: 1 robot, 1 fjärrkontroll, avtagbara robotarmar, 40 kodningskort, 6 dubbelsidiga plattor, 27 hinderbyggnadsdelar och en startguide med aktiviteter och utmaningar.
En golvrobot som passar när man vill börja med enkel programmering. Robotmusen kan följa banan som ingår och försöka undvika de hinder som är uppsatta längs vägen, men man kan också bygga egna banor. Genom knapptryckningar på robotens ovansida programmeras färdvägen. Det ingår 30 kodkort som hjälper barnen att hålla reda på varje steg i en sekvens. Setet innehåller en robotmus, 16 labyrintdelar som sätts ihop till en större bana, 3 tunnlar, 1 ostbit och 22 labyrintväggar att skapa hinder med. Kräver 3 st AAA-batterier, ingår ej. Från 3 år.