Vi ber om ursäkt för eventuella störningar på vår webbplattform.
Just nu är det problem att ringa in till vår kundtjänst, vänligen skicka ett mejl till kundtjanst@lekolar.se så ringer vi upp dig när vi har möjlighet.
Förvandla din mBot Ranger till ett lasersvärd. Med hjälp av programmet mBlock kan du programmera lasersvärdet och välja olika kontroller. Styr antingen via ljuskontroll, gyro, ljud eller touch.
Tillbehörspaket till mBot Explorer med fokus på ljud och ljus. Bygg ut din mBot till en ljussökande robot, en skorpion eller en röstaktiverad skrivbordslampa.
Robotbyggsats med delar för bandvagn, snabb trehjuling eller självdansande tvåhjuling. mBot Ranger har ett avancerat kretskort med fler sensorer, kraftigare och snabbare motorer (0.6 m/s) och kraftiga band för bandvagnsroboten. Ansluts till en dator eller mobila enheter via Bluetooth. Kan programmeras från en dator och styras med mobil eller surfplatta, eller programmeras för att t.ex. undvika hinder. Manual medföljer men finns också i app-form (iOS och Android) med 3D-modeller för att underlätta processen. Drivs med 6x AA-batterier (inkluderas ej). För elever från 14 år och uppåt.
En utbildningsrobot för elever från 14 år och uppåt. Den har medföljande programmeringsprogramvara mBlock (för PC / mobil) och stöder Makeblock-appen för 3D-konstruktion. Explorer Kit inkluderar de ursprungliga delarna av den klassiska satsen och gör det också möjligt för elever att anpassa sin LED-matrisskärm. Elever kan bygga robotar i olika former och lära sig att programmera med den grafiska programmeringsprogramvaran från makeblock. Byggsatsen innehåller t.ex. däck, bluetoothmodul, IR-fjärrkontroll, 2 motorer, summermodul, ljusmodul LED, ljudsensor, ljussensor, smartphone fjärrsupport, kabel RJ-25 USB, bygginstruktioner och snabbstartguide.
Detta paket utökar mBot Explorer kit med ytterligare tre färdiga robotar: Dancing Cat dansar till musik, vinkar med sina tassar och välkomnar dig hem. Head-Shaking Cat vrider på huvudet och letar efter dig med sina stora ögon. Light-Emitting Cat Lyser upp allt runtomkring sig.
Programmerbar robot med flera avancerade, elektroniska moduler. Bluetooth, WiFi och USB. Den är integrerad med avancerad teknologi som AI och IoT, och introducerar elever att lära sig grunderna för programmering i block, Scratch och Python. Kombinationen av lättanvänd robotteknik med grafisk programmering ger unga elever möjlighet att ta sina första steg i kodning samtidigt som de utforskar sin kreativitet. Från 6 år. USB-dongel köps separat.
Programmerbar robot med flera avancerade, elektroniska moduler. Bluetooth, WiFi och USB. Den är integrerad med avancerad teknologi som AI och IoT, och introducerar elever att lära sig grunderna för programmering i block, Scratch och Python. Kombinationen av lättanvänd robotteknik med grafisk programmering ger unga elever möjlighet att ta sina första steg i kodning samtidigt som de utforskar sin kreativitet. Från 6 år. USB-dongel köps separat.
Utvecklar tidiga färdigheter inom programmering. Setet innehåller stenar föreställande pingviner med pilar i olika riktning, samt aktivitetskort. Träna sekvensering, logiskt tänkande, riktnings- och positionsspråk samt problemlösning. Både pingviner och aktivitetskort är tillverkade i slitstarka material och tål att barnen arbetar med dem utomhus. Innehåller 18 pingviner och 16 färgglada kort. Från 3 år.
Barnen får samarbeta för att dela upp utmaningar i mindre sekvenser och lösa utmaningar gemensamt. Spelet tränar uppmärksamhet och koncentration, logiskt tänkande, problemlösning och samarbete samtidigt som en rumslig medvetenhet växer fram. Innehåller 1 spelbräde, 4 robotar, 2 rouletter, 57 spelkort och 12 pilkort. PVC-fri.
Ett roligt spel med utmaningar som lär barnen de grundläggande stegen inom kodning genom att följa instruktioner, koda och följa mönster. Spelet har två svårighetsgrader, instruktioner med 6 steg och instruktioner med 9 steg. För 2 spelare, men flera barn kan också samarbeta om att lösa uppgifterna. Följande språk finns i spelet: : franska, engelska, tyska, spanska, nederländska och portugisiska. PVC-fri. Från 3 år.
Denna aktivitet gör det möjligt för barn att träna på grunderna inom programmering. Genom aktivitetskortets rutnät ska barnen skapa banor från en given punkt till en given slutpunkt. Beroende på typ (och i vissa fall antalet) bitar som ska användas kommer barnen att utmanas med olika situationer och i olika svårighetsgrad. Barnen tränar på riktning, förståelse för distans, symboler och att hitta mellan olika punkter. Flera barn kan arbeta samtidigt med något av de 24 instruktionskorten, sitt eget magnetiska bräde och 23 magnetiska spelbitar. PVC-fri. Från 4 år och uppåt.
937,00 kr
Vill du bli kund hos oss?
Du behöver ha ett kundnummer eller organisationsnummer för att handla hos oss.